به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی در نشست ستاد اقامه نماز استان، توسعه و نهادینه سازی فرهنگ قرآن، نماز و عترت در بین دانش آموزان را از برکات انقلاب اسلامی دانست.

وی گزارشی از فعالیت های حوزه قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کردستان را ارائه کرد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش ۱۹ برنامه در حوزه نماز و قرآن می باشد.

وی دستور کار این نشست را نحوه برگزاری مسابقات مرحله استانی قرآن، نماز و عترت و همچنین ارزیابی فعالیت های اقامه نماز عنوان و تاکید کرد: به منظور پیگیری برنامه های حوزه قرآن و ارزیابی فعالیت های قرآنی شهرستان ها باید بازدیدهای دوره ای از واحدهای اداری و آموزشی سطح استان انجام شود.

نریمانی با اشاره به پیش بینی و برگزاری ۱۰ دوره آموزشی با موضوع نماز ویژه عوامل اجرایی مدارس، خانواده ها و ائمه جماعت در طول سال تحصیلی در شهرستان ها و مناطق استان، گفت: ضرورت دارد اطلاع رسانی، برنامه ریزی و مقدمات لازم را برای اجرای دوره ها فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر ویژه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند با مطالعه کتاب شیوه های دعوت به نماز نوشته محسن قرائتی در این مسابقه شرکت کنند.

نریمانی توسعه و نهادینه سازی فرهنگ قرآن، نماز و عترت در بین دانش آموزان را از برکات انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بی شک افرادی که بتوانند در قرآن تدبر کنند از برکات این کتاب الهی بهرمند خواهند شد.

وی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان خواست با حضور در مدارس و شرکت در نماز جماعت ضمن تشویق و ترغیب دانش آموزان به ادای این فریضه الهی و تشریح اهمیت نماز برای آنان، از دانش آموزان فعال در عرصه قرآن و نماز در حضور همکلاسی های آنان تجلیل به عمل آورند.

در ادامه این نشست هریک از اعضای شورای قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان کردستان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای نهادینه شدن فرهنگ قرآن و نماز در بین دانش آموزان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.