محمد امین زاده عصر سه‌شنبه همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در سومین جشن انقلاب مسجد روستای کانی بند اظهار داشت: بواسطه وجود امینت پایدار در این نقطه صفر مرزی زمینه های توسعه و پیشرفت فراهم شده امنیتی که به موجب خون شهدا و ایثارگران تامین و لازمه توسعه اقتصادی و اقتدار سیاسی است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشاورزی و دامپروری در بانه افزود: امنیت در منطقه زمینه بهره گیری کشاورزان از روش‌های پیشرفته و علمی کشاورزی را فراهم کرده که همین  موضوع باعث پیشرفت اقتصادی منطقه و بهبهود وضعیت معیشت مردم خواهد شد.

امین زاده با بیان اینکه وجود بازارچه سیرانبند باعث توسعه منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌شود، اضافه کرد: گرایش منطقه ویژه اقتصادی از تولید به تجاری - تولیدی تغییر کرده و این امر باعث رونق تولید و رشد صادرات کالاهای صادرات محور در بازارچه سیرانبند می‌شود.

چهار طرح عمرانی و اشتغالزایی و اهدای سه ست ورزشی

افتتاح ۱۶ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهره برداری ای یک واحد پرورش مرغ گوشتی، افتتاح پروژه انتقال خط آب بنی رزان، اهدای سه ست ورزشی به خانه های ورزش روستایی و بهره برداری از چهار واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید خیار از جمله پروژه های است که در چهارمین روز دهه فجر در بانه به بهره برداری رسیدند.

افتتاح ۱۶ واحد مسکن مددجویی کمیته امدا امام خمینی (ره)

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بانه در مراسم افتتاح خانه محرومان گفت: ۱۶ واحد مسکن مددجویی به صورت مشارکتی توسط سپاه و کمیته امداد امام خمینی احداث شده که برای احداث هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد هزینه شده است.

جلال فرقانی افزود: این واحدها در روستاهای ره شه پیروز، کوخان، کوخ شیخ السلام، کوچر، بنی خوی و زرواو و شهرهای تابعه کانی سور، آرمرده و بوئین احداث و اموز تحویل مددجویان شد.

افتتاح پروژه خط انتقال آب بنی رزان به شهرک های جدید و ۶ روستای بانه

رئیس اداره آب و فاضلاب بانه هم گفت: پروژه خط انتقال آب بنی رزان به شهرک های جدید بانه در مسیر بلوار کردستان به طول چهار هزار متر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی کردستان به صورت مشترک احداث شده است.

محمد کریم پناه افزود: این پروژه آب شرب شهرک های گلشهر، بهاران، لاله و جاده سلیمانی با سه هزار خانوار و روستاهای سویرو، کوپیچ علیا، قایی برد، خواجه امیر، کوپیچ سفلی و بنی رزان با یک هزار ۸۵۰ خانوار را تامین می‌کند.

وی اظهار داشت: خط انتقال آب ۶ روستای شهرستان به طول یک هزار و ۷۲۰ متر و اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی کردستان احداث شده است.

اهدای سه ست ورزشی به خانه های ورزش روستای

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه هم گفت: در روستاهای سبدلو، زرواو، بلکه، اوغل، ننور و خواجه امیر خانه ورزشی احداث شده و در روستاهای که فضا برای خانه های ورزشی فراهم شود خانه ورزشی ایجاد و تجهیز می‌شود.

جلال مرادی افزود: سه ست ورزشی به خانه های ورزشی روستاهای آلوت، شوی و نیزه رود اهدا شد که برای تهیه این ست‌های ورزشی ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات هیات ورزش های روستایی و عشایر استان هزینه شده و شامل میز پینگ پنگ، تشک تاتامی، میز فوتبال دستی، پایه و صفحه دارت است.

بهره برداری از چهار واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید خیار روستای شوی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه هم گفت: یکی از سیاست های و برنامه های جهاد کشاورزی توسعه کشت محصولات گلخانه ای است چرا که محصولات گلخانه ای با کمترین میزان آب مصرفی و زمین بیشترین تولید و بهره وری را دارد.

کریم شریفی با بیان اینکه حداقل مساحت گلخانه های کوچک مقیاس ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر مربع است، افزود: چهار واحد گلخانه های کوچک مقیاس تولید خیار روستای شوی در مجموع با یک هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت ایجاد شده و برای ۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: برای احداث این واحدهای گلخانه ای ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ ملی و پنج میلیارد ریال سرمایه تولید کننده هزینه شده و در هر دوره ۲۸ تُن خیار ناگین تولید می‌کند.

بهره برداری از یک واحد پرورش مرغ گوشتی روستای ماسیدر

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه یادآور شد: واحد تولید مرغ گوشتی روستای ماسیدر نیز با ظرفیت هر دوره ۲۰ هزار قطعه و تولید سالانه ۱۲۰ تُن مرغ احداث و برای ۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

شریفی افزود: برای بهره برداری از این واحد تولید گوشت مرغ سه میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره و هشت میلیارد ریال آورده سرمایه گذار هزینه شده و سرمایه اولیه نیز هشت میلیارد ریال بوده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.