سرهنگ علیرضا مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج، ماموران پلیس شناسایی و دستگیری سارق را در دستور کار قرار دارند.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد سارق دختربچه‌های خردسالی را که در کوچه‌های خلوت بازی می‌کردند مورد شناسایی قرار داده و با ترفندهای مختلف به آنها نزدیک شده و اقدام به سرقت طلا و جواهر آنها می‌کرده است.

سرهنگ مرادی افزود: با بررسی‌های میدانی و استفاده از دوربین‌های مدار بسته توسط ماموران کلانتری ۱۸ نایسر هویت سارق شناسایی و طی تعقیب و گریز پلیسی دستگر شد.

وی یادآور شد: سارق در بررسی‌های اولیه به ۶ فقره سرقت طلاجات کودکان اعتراف کرد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مرادی به خانواده ها و والدین توصیه کرد: به منظور پیشیگیری از این جرایم از تردد کودکان به همراه زیورآلات در کوچه‌های خلوت جلوگیری کرده و به فرزندان خود آموزش دهند که مراقب غریبه‌ها باشند و از پذیرفتن مواد خوراکی از آنها خودداری کنند.

سه عامل اصلی توزیع مواد مخد در سنندج دستگیر شدند

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان هم از دستگیری سه نفر از تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در سنندج خبر داد.

سرهنگ فرامرز شاکری اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی اطلاعاتی که به پلیس رسید موفق به شناسایی یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر شدند.

وی افزود: با هوشیاری ماموران، متهمانی که قصد توزیع مواد مخدر در شهر سنندج را داشتند قبل از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات سه خودرو توقیف و سه نفر از اعضای اصلی توزیع مواد مخدر دستگیر شدند اضافه کرد: در بازرسی از سه خودروی توقیفی این افراد ۱۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

قاتل فراری پس از ۱۰ سال دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان هم از شناسایی قاتلی که ۱۰ سال متواری بود، خبر داد.

سرهنگ عبدالله فاتحی اظهار داشت: فروردین سال ۱۳۸۸ بعد از وقوع درگیری در شهر بانه مردی ۴۰ ساله با سلاح سرد به قتل رسید که ماموران بلافاصله به محل اعزام شدند اما قبل از رسیدن‌ آنها قاتل متواری شده بود.

وی افزود: تلاش ماموران برای دستگیری قاتل ادامه داشت که بعد از ۱۰ سال و با باز بودن پرونده قتل، ماموران سرنخ‌هایی مبنی بر اینکه قاتل در یکی از استان‌های شمالی کشور مخفی و به صورت ناشناس زندگی می‌کند، بدست آوردند.

سرهنگ فاتحی اضافه کرد: ماموران با هماهنگی و گرفتن نیابت قضایی به شهر مورد نظر اعزام شده و در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند.

وی یادآور شد: پس از انتقال این فرد به پلیس آگاهی کردستان او به جرم خود اقرار و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.