احمد فعله‌گری روز جمعه در گفت و گو با خبرگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۴۳ طرح گازرسانی روستایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۵۵ طرح نیز با حضور  مسوولان استانی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان سنندج ۳۱ طرح با ۲۸۱ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی یا افتتاح خواهد شد، افزود: در سروآباد هشت طرح با ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار و در دهگلان نیز ۱۱ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی با ۲۷، ۵ میلیارد ریال کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان آمار طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را در بانه ۲۸ مورد با ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در کامیاران نیز ۱۶ طرح گازرسانی در بخش‌های روستایی و صنعتی با ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فعله‌گری با اشاره به اینکه دهه فجر در سقز نیز ۳۳ پروژه با ۱۶۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: در مریوان ۱۷ طرح با ۱۲۴ میلیارد ریال و در قروه نیز ۱۳ طرح با ۵۲، ۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی به ۲۲ طرح گازرسانی قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی در دیواندره با ۱۲۴ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در بیجار نیز ۱۹ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی با ۷۶ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شود.

کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۹ روستا است.

۵۳۱ هزار و ۴۰۳ مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند که ۳۹۴ هزار و ۹۳۴ مشترک در شهرها و ۱۳۶ هزار و ۴۶۹  مورد در روستاها قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.