مهدی فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این دستگاه های مختلف استان برای اجرای این طرح ها حدود سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: جهاد کشاورزی، شرکت گاز، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت برق، منابع طبیعی و آبخی داری از جمله دستگاه‌های اجرایی متولی این طرح ها هستند.

وی یادآور شد: با توجه به گستردگی خدمات دستگاه های اجرایی در قالب برنامه‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی برخی طرح ها در قالب یک طرح با زیر مجموعه‌ طرح های مختلف آمده که می توان گفت در تمام مناطق روستایی اجرا شده است.

دبیر کمیته روستایی گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کردستان اضافه کرد: در بخش کشاورزی حدود یک هزار و ۴۸۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال طرح برای ایجاد یک هزار و ۸۲۵ اشتغال جدید و تثبیت شغل یک هزار و ۳۷۴ شغل سرمایه گذاری شده و افتتاح می‌شود.

وی گفت: شرکت برق استان امسال ۵۳ طرخ زیرساختی خود را که با ۱۸۸ میلیارد و ۳۸۳ میلیارد ریال احداث کرده و افتتاح می‌کند که اصلاح انواع شبکه‌های انتقاق و توزیع فشار قوی و متوسط، احداث انواع پست هوایی و ترمیم دیگر زیرساخت های برق از جمله آنها است.

فتحی تاکید کرد: راهداری نیز امسال ۳۸ کیلومتر از راه های جدید آسفالت را به بهره برداری می‌رساند که در تکمیل راه روستایی بژی، قره محمد لو - تازه کند معدن، پیرتاج - گرماب، ارزند - قاضی جوب از جمله این طرح هاست که برای اجرای آن ۴۱۴ میلیارد و ۹۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: منابع طبیعی و آبخیز داری نیز در قالب طرح های جنگلکاری و جنگلداری، احداث سدهای رسوب‌گیر نیز ۵۵ طرح را با ۹۴ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال به اتمام رسانده که خدمات آنها همزمان با چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

دبیر کمیته روستایی گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کردستان یادآور شد: شرکت گاز نیز در قالب خدمات خود به مناطق روستایی ۳۸ طرح را با ۱۹۲ میلیارد ریال اعتبار به اجرا رسانده که شامل طرح های گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق است.

وی یادآور شد: همچنین ۳۰۴ طرح نیز توسط دهیاری‌ها و خودیاری های مردم و سایر دستگاه‌های خدمات رسان در استان با ۱۷۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال اجرا شده که در این ایام به بهره برداری می‌رسند.

فتحی اظهار داشت: همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این ایام علاوه بر بهره برداری ۲۶۳ واحد مسکونی مددجویان روستایی با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، از ۸۰۸ طرح اشتغال روستایی با ۳۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیز بهره‌برداری می کند.

۱۲ بهمن همزمان با ورود امام خمینی (ره) به کشور تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.