مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: تمام مراکز کانون استان از ابتدای بهمن با مشارکت کودکان و نوجوان با طرح‌های دیواری، معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ریسه‌ها، پارچه نویسی، پخش سرود و نواهای انقلابی فضاسازی شده تا نسل‌ امروز و آینده شور و شوق پیروزی انقلاب را لمس و به آیندگان منتقل کنند.

سهیلا شیخی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون پرورش فکری در ایام دهه فجر امسال برای برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برنامه‌ریزی کرده و در این ایام مرکز شماره چهار کانون پرورش فکری سنندج، کانون زبان ایران شعبه سنندج و مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ در فرجه سنندج نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود،  اضافه کرد: علاوه بر برگزاری این ویژه برنامه‌ها در مراکز، مربیان کانون در قالب پیک امید به روستاهای استان سفر کرده و این برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان روستایی نیز اجرا می‌شود.

شیخی افزود: از دیگر برنامه‌های متنوع امسال در ایام دهه فجر برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان (همچون پدر) در راستای معرفی شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم است که شرکت در آن برای کودکان و نوجوانان استان آزاد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به برپایی نمایشگاه آثار نشریه دیواری با موضوع شهادت و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام برگزاری مهرواره‌های لاله‌ها، ماکت سازی، فانوس و باغ انقلاب از دیگر برنامه‌های مهم است.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز برنامه‌های جمع‌خوانی کتاب با موضوع خاطرات بچه‌های انقلاب برگزار می‌شود، گفت: برپایی نمایشگاه از آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا، برگزاری کارگاه سفالگری، نشریه نگاری، خوشنویسی، ماکت سازی و نقاشی از جمله برنامه دیگر کانون در راستای معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای انقلاب به کودکان و نوجوانان است.

شیخی به برگزاری مسابقات مختلف در این ایام اشاره کرد و افزود: مسابقه ایران‌شناسی، کاردستی، جورچین، اطلاعات انقلابی، شعارهای انقلابی و نقاشی از جمله مسابقاتی است که برای برگزاری آنها در تمام مراکز کانون برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: قصه‌گویی از خاطرات بچه‌های انقلاب، معرفی وقایع و روز شمار انقلاب، معرفی و روخوانی کتاب‌های مرتبط، نمایش فیلم و انیمیشن، ایستگاه خاطره‌نویسی، ساخت آدم برفی، کارگاه‌های ادبی، نمایش خلاق، عکاسی، کاردستی و خوشنویسی از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه برای والدین نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های گفت‌وگو از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.

شیخی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی کمیته کودک و نوجوان براساس این اصل است و دستگاه‌های فرهنگی برای روشنگری نسل کودک و نوجوان باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کردستان یادآورشد: گام دوم انقلاب  هفت بند دارد که امید است با توجه بیشتر به آن، مردم را با آن همراه و ترفندهای دشمن را خنثی کنیم.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

آیین‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.