بهمن مرادنیا روز یکشنبه در شورای کشاورزی کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مختلف در چند سال گذشته قدم‌های مناسبی را در توسعه تولیدات کشاورزی استان برداشته اند که حدود ۲ برابر شدن میانگین برداشت گندم از مزارع استان از جمله این دستاوردها است.

وی اضافه کرد: این دستاوردها نشان از این دارد که استان کردستان در بخش‌های مختلف کشاورزی پتانسیل توسعه بیشتر را داشته از این رو دستگاه های اجرایی باید نگاه ویژه تری به این بخش داشته باشند.

استاندار کردستان استفاده از نظرات افراد موفق در برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت در بخش کشاورزی استان را خواستار شد و گفت: در بحث تخصیص آب برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری نیز باید مکاتبات لازم با وزارت نیرو انجام شود تا از این پتانسیل مغفول مانده استان نهایت استفاده را برد.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت  های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.