محمدرسول شیخی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بحث خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، زمانی که یک شغل برای مددجو ایجاد می‌شود مرتب پیگیری و ارزیابی خواهد شد و اگر درآمد مددجو از محل شغل ایجاد شده به حداقل قانون کار برسد خانواده خودکفا اعلام می‌شود.

وی افزود: امسال یک هزار خانوار زیرپوشش ازمحل اشتغال‌های ایجاد شده در سال جاری و همچنین سال‌های گذشته که درآمدشان به حد قابل قبولی رسید و توانایی گذران معیشت و امور زندگی خود را پیدا کردند به عنوان خودکفا اعلام شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: خانواده‌هایی که خودکفا می‌شوند دیگر هیچ خدماتی از کمیته امداد دریافت نمی‌کنند بلکه برخی از آنان حامی این نهاد هم شده و به عنوان خیر و حتی کارفرما از مددجوهای دیگر به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین مشاغلی که برای این خانواده‌ها ایجاد شده در حوزه دامپروری، ادوات کشاورزی، ماشین آلات بخصوص ماشین آلات باری بود و در حوزه اصناف نیز صنف‌های مختلفی از کمیته امداد تسهیلات گرفته و به خودکفایی رسیده‌اند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند، گفت: تمام تلاش ما این است که از طریق ایجاد اشتغال تعداد افراد تحت حمایت این نهاد را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: کمیته امداد به عنوان یک دستگاه حمایتی در ایجاد فقر و اینکه خانواده‌ها تحت هر شرایطی دچار فقر می‌شوند هیچگونه نقشی ندارد اما در بحث مبارزه با فقر و کاهش آن به عنوان یک دستگاه متولی در بطن اصلی جامعه قرار داشته و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

۶۸ هزار خانوار کردستانی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۴ درصد جمعیت خانوارهای استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.