دانش زندی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز در سه شهرستان دیواندره، سقز و دهگلان راه ارتباطی ۵۷ روستای کردستان بر اثر بازش برف و کولاک مسدود شده بود که راهداران از صبح امروز مشغول بازگشایی این محورها هستند.

وی اضافه کرد: راهداران در طول روز برخی از محورها را بازگشایی کرده بودند اما به علت تداوم شدت کولاک همچنان راه دسترسی ۷۴ آبادی عمدتا در شهرستان دیواندره مسدود شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: راه ارتباطی برخی از روستاهای دیواندره در طور روز چند بار با تلاش راهداران بازگشایی شد و مجددا کولاک آنها را بسته است.

زندی در خصوص وضعیت ترافیکی راه‌های اصلی کردستان نیز گفت: هم اکنون کولاک شدید در تمامی راه های منتهی به شهرستان دیواندره و بیجار وجود دارد و علاوه بر آن رانندگان در تمامی گردنه های استان در اثر کولاک شاهد کاهش دید و لغزندگی هستند.

‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح،  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.