بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در دومین مجمع سلامت استان کردستان اظهار داشت: امروز نگاه به مقوله سلامت در سطح بین المللی با نگاه گذشته متفاوت و متعالی‌تر است، زمانی سلامت صرفا به فقدان بیماری بر می‌گشت اما امروز با کشف و شناخت ابعاد متفاوتی از مولفه‌های سلامت، این مقوله دگرگون شده است.

وی افزود: تحقیقات محققان نشان می‌دهد، عوامل اجتماعی مانند فقر، بیسوادی، اشتغال نامناسب و  آسیب‌های اجتماعی از یک سو و عوامل محیطی مانند آب و محیط زیست ناسالم و هوای آلوده از سوی دیگر بسیار بیشتر از عوامل بیماری که زمانی مهمترین تهدید کننده سلامت بود، سلامت جوامع را به خطر انداخته است.
استاندار کردستان اضافه کرد: براین اساس باید تمام ارکان جامعه اعم از ادارات، نهادها، سازمان‌های مردم و تمام اقشار به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کنند که علاوه بر ارتقای سطح سلامت مردم که حقی همگانی است به اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی نیز دست یابیم که این مهم جز با مشارکت حداکثری و پرداختن به مقوله اجتماعی شدن سلامت میسر نمی‌شود، ضمن اینکه اولین مساله در اجتماعی کردن نظام سلامت مشارکت است.
مرادنیا یادآور شد: نهادینه کردن رویکرد سلامت در کنار افزایش مشارکت مردم و جلب مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و تقویت مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی در قبال سلامت جامعه نیازمند ارتقای کیفی تصمیم گیری‌ها، سیاست گذاری‌ها و ایجاد همگرایی در عملکرد بخش‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: در این راستا برگزاری سالانه مجمع سلامت به استانداران سراسر کشور  ابلاغ شد واولین مجمع در زمستان ۹۵ برگزار و در سال جاری پیرو مکاتبه وزیر بهداشت برگزاری این مجمع به استان‌ها ابلاغ شد.
استاندار کردستان از همه دستگاه‌ها بویژه بخش خصوصی خواست برای ارتقای بخش سلامت همت کرده و همکاری مستمری با دانشگاه علوم‌پزشکی داشته باشند تا جامعه‌ای با کمترین آسیب در استان و کشور داشته باشیم.
مجمع خیرین سلامت در نیمه دوم سال ۸۸ در استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال از سوی خیرین به بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح‌های عمرانی، درمانی، خدماتی، زمین، تجهیزات پزشکی و مصالح ساختمانی کمک شده است.

مردم نیک اندیش و خیر استان کردستان می توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۵۰۹۸۲۳۳ بانک رفاه کارگران نزد شعبه آبیدر کد ۷۷۵ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۹۰۸۲۳۲۳۰ و شماره حساب ۰۱۰۹۶۵۰۶۳۳۰۰۲ و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۳۱۰۹ نزد بانک صادرات شعبه میدان آزادی کد شعبه ۱۳۸۴ واریز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.