مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح یک هزار و ۶۷ نوبت بازدید از مزارع و استخرهای پرورشی ماهی قزلای فعال در این استان توسط کارشناسان دامپزشکی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح مزارع و استخرهای پرورشی ماهی قزآلای استان از نظر آلودگی به بیماری‌های نکروز عفونی بافت خون‌ساز IHN، سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی VHS و نکروز عفونی بافت پانکراس IPN پایش و مراقبت می‌شوند.

ورمقانی با بیان اینکه در اجرای این طرح مزارع آبزی پروری از لحاظ آلودگی احتمالی به بیماری‌ها بررسی می‌شود، افزود: در راستای حذف مزارع آلوده احتمالی از چرخه تولید و تکثیر و ارتقای وضعیت امنیت زیستی در صنعت آبزی پروری این اداره کل به جمع‌آوری ۳۶ نمونه از مزارع آبزیان استان و ارسال آن به آزمایشگاه اقدام کرده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان تاکید کرد: اجرای این طرح با مراقبت فعال و بازدید بالینی تمام مزارع سردآبی استان همراه بوده و مرحله دوم این طرح نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

هم اکنون تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای ۴۸۷  نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.