عباس ولایتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از معضلات حوزه آب و فاضلاب شهری این شهرستان دستکاری کنتور آب، انشعاب و وصل غیرمجاز آب شهری است و این پدیده روز به روز بیشتر می‌شود و بسیاری اقدام به استفاده از انشعاب غیر مجاز می‌کنند.  

وی با بیان اینکه قطعا با متخلفین دستکاری کنتور آب و افرادی که اقدام به انشعاب غیر مجاز می‌کنند، برخورد قانونی خواهد شد، افزود: این اقدام باعث هدر رفتن آب شهری و جفا در حق شهروندان و مشترکان آبفا است.

ولایتی اضافه کرد: از اول امسال تاکنون بیش از ۲۵ مورد دستکاری و تقلب در کنتور انشعاب آب در این شهرستان را شناسایی و کشف کردیم که به شکل بسیار هوشمندانه و حرفه ای توسط یک فرد انجام گرفته بود.

وی از سرقت بیش از ۱۲۰ دریچه انشعاب آب در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: یکی دیگر از معضلات جدی، سرقت دریچه های انشعاب آب خانگی است و سارقین به صورت شبانه اقدام به سرقت این دریچه‌ها می‌کنند که هزینه‌های زیادی برای آبفا خرید و نصب مجدد آنها دارد.

ولایتی یادآور شد: افرادی را از طریق دوربین مداربسته در حین سرقت این دریچه‌ها تا حدودی شناسایی کردیم ولی هنوز به صورت دقیق این سارقین شناسایی و دستگیر نشده‌اند که با کمک مراجع قضایی و نیروی انتظامی دستگیری متخلفان در دستور کار است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سقز افزود: از شهروندان می‌خواهیم صورت مشاهده سارقین دریچه انشعاب آب، وصل انشعاب غیرمجاز و دستکاری کنتور حتما موارد را به اداره ما گزارش دهند تا بصورت قانونی با این متخلفین برخورد شود و این پدیده ناشایست از بین برود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.