به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی در اولین جلسه کارگروه اقتصادی ذیل ستاد اطلاع رسانی استان، حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را پاسخی محکم از سوی مردم ایران عنوان کرد که حتی سردمداران آمریکا نتوانستند آن را نادیده بگیرند و در برابر آن واکنش نشان دادند.

وی، با اذعان به اینکه شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی ژئوپولتیک منطقه را تغییر داند، افزود: واکنش مردم و دولت عراق به ترور سردار سلیمانی و همچنین تصمیم پارلمان این کشور در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را یک پیروزی فوق العاده و به لحاظ ژئوپولتیک، بسیار حائز اهمیت و نشانه قدرت نرم ایران است.

فیروزی یادآور شد: امروز قدرت نرم بسیار مهمتر، اثرگذارتر و کاراتر از قدرت سخت است و ابزار قدرت نرم، رسانه است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در ادامه، خروج ایران از برجام و برداشتن همه محدودیتها را پاسخ محکم دیگری از طرف ایران در بهترین زمان عنوان و خاطرنشان کرد: این به معنای عهدشکنی ما نیست بلکه حق مسلم ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل عهدشکنی و نقض قوانین بین المللی توسط آمریکاست.

وی اقتصاد را پاشنه آشیل امروز جامعه عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی دقیق و به موقع، رصد و تحلیل درست، پیش بینی و تلاش برای پیشگیری از ناامیدی و بروز نارضایتی در جامعه، در حوزه اقتصادی مهمتر از سایر حوزه هاست.

فیروزی تصریح کرد: جنگ اقتصادی بعد از جنگ رسانه ای و از خود رسانه آغاز می شود چرا که رسانه های معاند پیش از آنکه تصمیمات اقتصادی علیه کشور ما  عملی شود، اثرات روانی این تصمیمات را در بوق کرنا می کنندبنابراین پاتک آن هم از طریق رسانه ها خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ما استانی مرزی و تاثیرپذیرتر هستیم ضروریست که سیاستگذاری های اقتصادی دولت در استان را دقیق و به موقع به اطلاع مردم برسانیم.

وی در این خصوص به طرح های توسعه کشاورزی و پروژه تغییر ساختار فیزیکی در راستای توسعه مبادلات در مرز باشماق اشاره کرد و افزود: در سیاستگذاریهای اقتصادی استان اقدامات خوبی شده که همه اینها به پشتوانه امنیت پایدار کردستان میسر شده است و می تواند به توسعه پایدار بیانجامد.

فیروزی اضافه کرد: ما با سه گانه تحریم، ترس و سوداگری مواجه هستیم به این معنا که تحریم ها اثرات اقتصادی خود را دارد اما ترس و ناامیدی که از طریق رسانه ها و انعکاس اخبار منفی ایجاد می شود به اضافه سوداگری عده قلیلی اثراتی دارد که یکسال گذشته شاهد بودیم و متاسفانه این سه گانه ، همیشه ناامید کننده بوده و به بازار شک وارد می کنند.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: امروز رسانه ها چه مثبت و امیدوارکننده بنویسند چه منفی و ناامیدکننده، هر کدام راه خود را می روند چون پالس مثبت یا منفی از سوی مجموعه های حکومتی و دولتی دریافت نمی کنند اما باید تفاوتی باشد میان کسانی که در راستای سیاست های نظام قدم برمی دارند با کسانی که آگاهی ندارند و یا به دنبال جذب مخاطب هستند.

وی در پایان از همه مدیران استان بویژه مدیران اقتصادی خواست در تعامل دوسویه با رسانه ها، در راستای اطلاع رسانی به موقع به مردم تلاش کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1325192
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.