سید کمال حسینی روز دوشنبه در نشست مشترکی با رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق در سنندج با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی بین ۲ استان موضوع مهم، حیاتی و استراتژیک است اظهار داشت: وقتی ارتباطی بین دو کشور ایجاد می شود، می طلبد موضوع اقتصادی و بخش خصوصی نیز در این ارتباطات تقویت شود. 

وی با بیان اینکه اقتصاد پایه و اساس صلح و آشتی است، افزود:  با توجه به مشترکات قومی فرهنگی که بین اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران وجود دارد انتظار می‌رود مراودات اقتصادی بین طرفین  با  دیگر نقاط دنیا متفاوت باشد. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج یادآور شد:  هنوز این جایگاه بازرگانی و تجاری ایران در اقلیم کردستان عراق به نسبت دیگر کشورهای همسایه هم چون ترکیه  نیست و  ‌شاید به دلیل کم کاری و مشکلاتی که به دلیل به رسمیت نشناختن اتاق بازگانی ایجاد شده است، باشد. 

حسینی یادآور شد : افرادی از ایران طی سال‌های گذشته در اقلیم کردستان عراق به عنوان مهندس و تاجر خود را معرفی کردند و بعد از مدتی مشخص شد این صحت ندارد که این اتفاق به دلیل اهمیت ندادن به اتاق های بازرگانی ایجاد شد. 

وی با اشاره به اینکه باید بازرگانان و تجار از مبادی اتاق های بازرگانی  معرفی شوند و با آنها همکاری شود، گفت: آمادگی معرفی افراد حرفه‌ای و متخصص در حوزه تجارت و اقتصاد به اتاق بازرگانی حلبچه داریم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج افزود: مرکز داوری در اتاق سنندج مستقر است که می توان تفاهم هایی داشته باشیم تا در آینده اگر مشکلی پیش آمد از این طریق این مرکز حل و فصل کنیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.