عبدالله گیتی‌منش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر سوخت مورد نیاز ۲۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی در مناطق مختلف کردستان تامین و توزیع می‌شود.

وی از پلاک‌گذاری ۴۰ درصد ابزار و ادوات کشاورزی استان خبر داد و افزود: این کار به پیشنهاد شرکت ملی پخش و با هدف ممانعت از عرضه خارج از شبکه نفتگاز به کشاورزان صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به توزیع نفت سفید بین ۲۹ هزار خانوار روستایی محروم از گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: توزیع سوخت بین این تعداد خانوار از طریق ۲۹۹ باب فروشندگی روستایی انجام می‌شود.

گیتی‌منش با اشاره به توزیع روزانه سه میلیون لیتر سوخت مایع در استان، اضافه کرد: پایین بودن قیمت فرآورده در داخل کشور برخی افراد سودجو را به سمت قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی سوق می‌دهد که نیازمند نظارت مستمر بر کار توزیع سوخت است.

وی یادآور شد: اجرای طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی، انجام طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید، استفاده از سیستم‌های نرم افزاری در کنترل و عرضه سوخت در مرزهای خروجی استان و بازدید کارشناسان به صورت منظم از مصرف کنندگان عمده و جزء،  از جمله اقداماتی است که برای مقابله با قاچاق سوخت در دستور کار قرار دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان تاکید کرد: ماهانه تمام نازل‌های توزیع سوخت در استان مورد کنترل و بازرسی این شرک و اداره کل استاندارد قرار می‌گیرد تا تخلفی در زمینه توزیع سوخت صورت نگیرد.

در استان کردستان ۷۵ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه CNG در بخش عرضه سوخت مورد نیاز به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.