کامیل کریمیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از دانشکده فنی حرفه ای سقز اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری بر اساس اهداف تدوین شده، باید جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، موسسات تحقیق و توسعه و شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت بیندازد.

وی افزود: استفاده از ایده‌های برتر دانش آموزان در جشنواره های کشوری به ویژه خوارزمی، جذب ایده‌های برتر دانش آموزان، دانشجویان و ایده‌آفرینان و کارآفرینان شهرستان برای حمایت و دلگرمی آنان و در نهایت تجاری سازی محصول  شان باید به جد پیگیری شود و پارک علم و فناوری در این حوزه شهرستان را بیشتر کمک دهد.

کریمیان با اشاره به وجود مراکز دانشگاهی و دانشجویان و دانش آموزان فعال در عرصه علم و فناوری بر راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد وابسته به پارک و راه اندازی کسب و کارهای جدید برای اشتغال زایی در این شهرستان تاکید کرد.

کانون شکوفایی و نوآوری وابسته به پارک علم و فناوری کردستان در سقز راه‌اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری کردستان هم در بازدید از مراکز دانشگاهی سقز اظهار امیدواری کرد بر اساس تفاهم نامه‌ها، مرکز رشد مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری راه اندازی شود.

خالد سعیدی افزود: پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و مهم‌ترین رسالت آن، هم‌افزایی بین مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و محیط‌های کسب و کار است.

وی اضافه کرد: این نوع هم‌افزایی باعث ایجاد خدمات و محصولات با ارزش افزوده بالا و توسعه اقتصاد دانش محور می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری کردستان،  روسا و نمایندگان دانشگاه‌های فعال در شهرستان سقز نیز در این بازدید فرماندار را همراهی می‌کردند.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.