جلال قلعه شاخانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مستقر در این اداره کل در نظر دارد در راستای تبیین، توسعه و ترویج مفاهیم ناب سیره و سنت پیامبر مکرم اسلام (ص) و با هدف ایجاد همدلی، اخوت و اتحاد مضاعف در بین دوستداران اسلام ناب محمدی، جشنواره آیات را با محوریت مضامین و محتوای نغمه‌های محمدی (آواها و سبک‌های متنوع در مدح و ثنای حضرت محمد مصطفی (ص)) برگزار ‌کند.  

وی اضافه کرد: ترویج بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای سطح فرهنگی، هنری و دینی جامعه، پرورش استعدادهای هنری در قالب موسیقی عرفانی، ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی و افزایش شور و نشاط اجتماعی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره معنوی است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افزود: بخش‌های کلی این جشنواره متشکل از انفرادی و گروهی شامل ابتهال‌خوانی، نعت‌خوانی و بخش گروهی تواشیح و مدیحه سرایی است.

قلعه شاخانی با بیان اینکه این جشنواره با گستره سراسری برگزار خواهد شد، گفت: شرکت کنندگان تا ۲۴ بهمن ماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج ارسال کنند.

وی در خصوص جشنواره و جوایز آن یادآور شد: این جشنواره به صورت رقابتی و برای همه بخش‌های انفرادی و گروهی به نفرات اول تا سوم ضمن تقدیم تندیس جشنواره، جوایز ارزنده نقدی نیز در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه همه رده های سنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: گروه‌های شرکت‌کننده می‌توانند با نام آموزشگاه موسیقی، نام مرکز محل تحصیل خود یا به صورت آزاد در جشنواره شرکت کنند و آثار ارسالی به نشانه پذیرش نهایی آثار نخواهد بود.

وی در خصوص تلاش و همت والا برای تهیه فراخوان حرفه ای این جشنواره تاکیدکرد: فراخوان جشنواره توسط صاحب نظران و مدیحه سرایان و مولودی خوانان توانای استان پس از بررسی ها و ساعت ها وقت تهیه و نهایی و سپس اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.