به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی در بیست و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با استناد به آمار اعلامی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: میانگین تورم نقطه به نقطه استان در آذر ماه امسال بیست و سه و یک دهم درصد بوده که با که ۱۰ درصد از میانگین کشور پایین تر و استان ۳۱ کشور بوده است.

وی افزود: استان کردستان برای چند ماه متوالی، استان ارزان کشور بوده که این دستاورد حاصل تلاش مدیران، مجامع امور صنفی و مردم بوده است که جای تقدیر دارد.

فیروزی در ادامه سخنان خود بر حضور فعالانه تر اصناف در بازار تاکید کرد و گفت: تشکیل پرونده تخلفات و افزایش بازرسی ها نشانه حضور فعال برای کنترل قیمت ها است و ما مشتاق هستیم که بازار یک مکانیسم خودکنترلی داشته باشد که این امر قطعا با حضور اصناف شریف استان تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: هر وقت مجامع صنفی و فعالان اقتصادی حضور چشمگیر داشته اند تعادل بخشی به بازار بیشتر بوده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان به رویدادهای فرهنگی پیش رو در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: امسال قرار است برنامه های گوناگون فرهنگی در استان برگزار شود و طبیعتا مهمانان  و گردشگران زیادی به استان خواهند آمد که لازم است تامین کالاهای اساسی به مقدار کافی در دستور کار باشد.

فیروزی تاکید کرد: امسال نیز باید میوه شب عید به مقدار کافی تامین شود و میوه هایی که برای تنظیم بازار خریداری می شود باید کیفیت مطلوبی داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به کاهش قیمت گوشت قرمز در کشور و استان نیز گریزی زد و بیان کرد: علیرغم این کاهش قیمت کماکان موضوع مبارزه با قاچاق دام زنده تشدید خواهد شد و دام های زنده قاچاق توقیف و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان مجددا خواستار برخورد با اماکنی شد که گاز مایع خارج از شبکه عرضه می کنند شد و خاطرنشان کرد: این کار تخلف است چرا که هم عرضه خارج از شبکه است هم گرانفروشی محشوب می شود و هم ایمنی شهروندان را به خطر می اندازد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1319135
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.