هفته نامه سیروان نیز در شماره ۱۰۶۵ در صفحه اول به انتخابات پرداخته و در گزاشی، برگزاری انتخابات پرشور را منوط به تایید صلاحیت داوطلبان گرایش‌های متنوع سیاسی عنوان کرده است و گزارش سفر وزیر نیرو در این شماره به صورت مبسوط مورد توجه قرار گرفته و نیازهای آبی کردستان در نشست خبری رسانه های با اردکانیان در عکس صفحه اول منتشر شده است.

سرمقاله این شماره را بیان عزیزی با عنوان «کودکان بی‌هویت، سرگردان میان قوانین تبعیض آمیز و کنوانسیون حقوق کودک»  نوشته است در همین زمینه گزارش تکمیلی هم در خصوص هویت کودکانی که مادران ایرانی و پدران عراقی دارند، منتشر شده است.

هفت نامه ئاریز در شماره مشترک ۹۲ و ۹۳ خود نیز با تیتر یک نیمه پنهان اقتصاد در کردستان به بحث کولبران در این استان پرداخته و برخی دست های پشت پرده در این اقتصاد چمدانی را بررسی کرده است.

همچنین حفظ جنگل های کردستان نیازمند مشارکت همگانی است دیگر گزارشی است که این هفته نامه با استفاده از آن به مساله قطع بی رویه و غیر مجاز درختان جنگل‌های زاگرس در این استان واکنش نشان داده و ا ز زوایای مختلف آن را بررسی و مورد کنکاش قرار داده است.

هفته نامه ئاوت نیز در شماره ۱۵۸ خود در پرونده ای ویژه به زبان فارسی و کُردی با عناوینی همچون تراژدی بی پایان مرگ مضلومانه کولبران کُرد و جان ارزانتر از نان فوت ۲ کولبر مریوانی را که هفته گذشته بر اثر گرفتاری در  برف و کولاک در ارتفاعات تته در شهرستان سروآباد جان باختند را مورد نقد و بررسی قرار داده و در اخباری نیز به سفر وزیر نیرو به استان کردستان و بهره برداری از چند طرح حوزه آب، فاضلاب و برق پرداخته است.

روزنامه روژان نیز در شماره ۲۵۸ خود در مطلبی تحت عنوان با این کولبران و آن پولبران، مرگ ۲ برادر کولبر را بررسی کرده و اخبار و تسلیت مسوولان اجرایی کشور را بخاطر این حادثه ناگوار منتشر کرده است.

همچنین سرمقاله خود را با کارنامه ضعیف و مطالبات بسیار اختصاص داده و مطالبات عموم مردم از مجموعه دولت را بررسی کرده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵۸ نشریه در کردستان مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد اکنون ۱۰۲ رسانه شامل رسانه های چاپی، خبرگزاری و پایگاه های خبری برخط و غیربرخط در استان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.