حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز پنجشنبه در جلسه کانون‌های فرهنگی سقز اظهار داشت: با فرهنگ کردستان بیگانه نیستم و از سال ۸۱ تا ۸۵ در کردستان مشغول انجام کارهای فرهنگی بوده‌ام و با افراد فرهیخته از جمله مرحوم ماموستا شیخ الاسلام، مرحوم ماموستا برهان عالی و ماموستا مجتهدی در ارتباط بودم که قطعا این ارتباطات به نوع نگرشم به استان کردستان کمک می‌کند.

وی افزود: در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم با محدودیت‌ها، تنگناهای فراوانی روبرو هستیم که همواره انرژی و توان افراد پرتلاش را کاهش می‌دهد و منابع را به خسارت می‌کشاند که این به دلیل سیستم‌های پیچیده‌ای است که نتوانسته‌ به‌ ویژه در حوزه فرهنگ درست عمل کند.

حجت الاسلام حاتمیان با بیان اینکه جای خوشحالی است بیشتر اعضای کانون های فرهنگی دارای تحصیلات عالیه هستند و انسان‌های فرهیخته ای در این کانون‌ها کار می‌کنند، تاکید کرد: ماموریت‌های کانون‌های فرهنگی تبلیغی این است که کارکردهای خود را به سمت فرهنگ دینی سوق دهند و در چارچوب ارزش‌ها و فضیلت‌های دینی و قرآنی حرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه پروردگار برای بانوان قداستی قائل شده که باید جایگاه بانوان حفظ و حریم شخصیتی آنها را رعایت کنیم، یادآور شد: باید این حریم ارزشمند را تقویت کرد و اجازه نداد حریم این قشر شکسته شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: امروز محدودیت‌هایی در جامعه وجود دارد که ناشی از تحریم‌ها، قوانین درهم تنیده و تکثیر دستگاه‌های تصمیم ساز است اما در داوری و قضاوت‌هایمان نباید گرایش سیاسی داشته باشیم و در این شرایط پیچیده انجام فعالیت‌های فرهنگی دینی دشوار است و عضو کانون‌های فرهنگی باید با انجام کارهای فرهنگی از تنش‌های جامعه جلوگیری کند.

وی دانستن مهارت های زندگی را دریشبرد فعالیت‌های فرهنگی دینی موثر دانست و افزود: در جوامع پیشرفته دنیا خیلی از مردم نیز زندگی خوبی ندارند و با تحقیقاتی که انجام شد، اعلام شد که مردم زندگی کردن بلد نیستند و مهارت‌های زندگی را نمی‌دانند که اگر مردم این مهارت‌ها را بدانند راحت تر زندگی خواهند کرد.

حجت الاسلام حاتمیان اضافه کرد: کانون فرهنگی باید در آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی قرآنی و اسلامی گام بردارد و جامعه را در این زمینه یاری کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.