شرمین شریفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:عملیات هرس درختان هرسال به منظورجوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک از اواخر آذر شروع و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا نیمه اسفند اجرا می‌شود.

وی افزود: ایجاد دید اصلی برای رانندگان، برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان، زیبایی و مقاوم سازی درختان معابر و بوستان‌های سطح شهر از مهمترین اهداف اجرای عملیات هرس درختان است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: بهترین فصل برای هرس زمستانه درختان زمانی است که درختان و درختچه‌ها به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت‌تر بریده شود و به دلیل عدم فعالیت زیستی کمتر آسیب خواهد دید.

وی با بیان اینکه درهرس درختان به نوع گیاه، سن، موقعیت، سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سال‌های گذشته توجه خواهد شد، اظهار داشت: عملیات هرس و بازپیرایی درختان موجب کاهش آسیب، آفات و بیماری‌ها، افزایش طول عمر درختان و درختچه‌ها، تقویت و بهبود رشد درختان می‌شود.

شریفی افزود: در این عملیات درختانی نظیر چنار جوهر، اقاقیای وحشی، اقاقیای پیوندی، صنوبر، نارون، زبان گنجشک، سرو نقره‌ای و خمره‌ای، درختان کاج و گلهای رز و نسترن به استثنای درخت توت که در (تمام فصول سال قابلیت هرس دارند)، هرس می‌‎‌شوند.

وی تاکید کرد: هیچ شخص یا نهادی بدون کسب مجوز و هماهنگی با این سازمان اجازه هرس درختان را ندارد و در صورت مشاهده خودسرانه هرس درختان طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز برخورد خواهد شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی در حدود ۵۰۰ هزار نفر با سه منطقه شهرداری، یک ناحیه شهری و سه ناحیه منفصل شهری اداره می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.