خلیل رنجبر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پزشک مدرسه با هدف بهبود وضعیت سلامتی دانش آموزان با نیازهای ویژه و داشتن مدرسه ای شاداب با مشارکت پزشکان خیر حامی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی اجرایی می‌شود.

وی‌ افزود: از ابتدای‌ سال تحصیلی جاری تاکنون و در قالب این طرح حدود ۳۵۰ دانش آموز در دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، پیش حرفه‌ای دوره اول وحرفه‌ای دوره دوم مورد معاینات عمومی پزشکان قرار گرفته‌ و تعدادی از آنان بر حسب شرایط جسمی و روانی به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.
رییس آموزش وپرورش استثنایی‌ کردستان اضافه کرد: پزشکان خیر در ۲۶ مدرسه و مرکز مستقل و ضمیمه با نیاز ویژه در هفت شهرستان با انجام معاینات پزشکی، دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و طیف اوتیسم سطح علمی و سلامت روانی و جسمانی آنان را بالا برده‌اند.

وی با بیان اینکه پزشکان خیر حامی این دانش آموزان خود برای انجام معاینات به مدارس مراجعه می‌کنند، یادآور شد: قرار است تا پایان سال مدارس بیشتری در استان زیرپوشش طرح پزشک مدرسه قرار گیرند.

رنجبر تاکید کرد: معاینات در۲ بخش ارزیابی مقدماتی و معاینات پزشکی و با هدف تشخیص بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان، غدد، قلب و عروق، اختلالات رفتاری، مشکلات بینایی و شنوایی در قالب این طرح دنبال می‌شود.

رییس آموزش وپرورش استثنایی‌ کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.