به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ویژه برنامه شب یلدا ( شه‌وچله) بلندترین شب سال با هدف ماندگاری آداب، ارج نهادن به رسم و رسوم دیرینه ایرانیان و تداعی آیین گذشتگان در بلندترین شب سال برای جوانان با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با حضور جمعی از مسئولین، اعضای سازمان‌های مردم نهاد کردستان و به ویژه خانواده‌های آنان برگزار شد.

معاونت امور فرهنگی ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ سازمان‌های مردم نهاد و نفس مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های مدنی اظهارکرد: در سراسر دنیا سازمان‌های مردم نهاد هر کدام در حوزه خود فعالیت مستمری دارند اما در استان کردستان بدلیل مشکلات اقتصادی جوانان ما تشنه کار و دغدغه‌مند، سرگردان و بلاتکلیف  هستند لذا مدیران و ارگان‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه بایستی  با شناسایی استعداد و توانایی جوانان راه را برای آنان هموار کنند.

گلاویژ فتاحی با تاکید بر حمایت  ارگان‌های دولتی از سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: جوانان ما تشنه یادگیری،  کار گروهی و  مدیریت اجرایی هستند لذا این مهم،  همت و یاری  دولتیان برای هموار کردن فرایند مسیر پیشرفت و شکوفایی استعداد جوانان را  می‌طلبد.

وی تجمیع فکر و عمل سازمان‌های دولتی و غیر دولتی را در راستای مرتفع کردن مشکلات استان مهم برشمرد و گفت: دولت و ملت یکی هستند هر کسی در این جغرافیا در هر شغل و مقام و منصبی اگر دلسوزانه کار کند مسیر پیشرفت و توسعه هموار خواهد شد.

معاونت فرهنگی و  امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان  با ذکر اینکه قدردان و دست بوس پدران و مادرانی هستیم که فرزندانی مسئولیت پذیر و دغدغه مند پرورش داده اند که نسبت به سرزمین خود بی توجه نبوده و جوانانی مشارکت پذیر و فعال به اجتماع هدیه داده اند، تاکید کرد:  روستا،شهر، استان و کشور به این‌چنین جوانانی نیازمند است که طنین انداز ندای توسعه پایدار در جای جای میهن عزیزمان باشند.

فتاحی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از پیشرفت و توسعه هر مملکتی در گرو  فعالیت‌های مدنی و مشارکت‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خانه جوانان سنندج شامل سه باشگاه مدیران جوان، پیشگامان جوان و سمن‌های جوان تاکنون فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است، خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی، کتاب خوانی، نشست‌ها، پاتوق‌های فرهنگی، کارگاه‌های آموزش ازدواج و مهارت‌های پیش از ازدواج، گروه درمانی، نقد کتاب، مشاوره‌ها و جلسات فن بیان و برنامه‌های متنوع دیگری در طول  یک سال اخیر تاکنون از جمله فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در خانه جوان است که در حال حاضر  مجمع جوانان سمن‌های جوان در ساختار خانه جوان به این مجموعه  اضافه شده است.

معاونت فرهنگی و  امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در پایان ضمن قدردانی از  همکاری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، رئیس حوزه هنری و مدیر کل اداره ورزش و جوانان کردستان از سازمان‌های مردم نهاد فعال که با مشارکت خود سهمی در حل مشکلات استان و هدایت جوانان به سوی مسیری صحیح دارند و  فعالین این عرصه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی کرد.

گفتنی است این مراسم با اجرای دف‌زنی، موسیقی و نمایش برگرفته از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد کردستان  توسط اعضای  سمن‌ها  برگزار شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1314044
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.