به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی در مراسم رونمایی از کتاب مفهوم بند در موسیقی کردهای موکریان که در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید محوری را در تمامی بخش‌های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری تولید آثار در بخش‌های مختلف از جمله چاپ کتاب، انجام کارهای پژوهشی و همچنین تولید آلبوم های موسیقی، حمایت از تولید فیلم کوتاه را دستور کار قرار داده است، افزود: خوشبختانه در سایه همراهی و حمایت اقشار مختلف هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان انجام شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به فعالیت های بخش موسیقی اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه امروز شاهد آخرین تولید حوزه هنری استان کردستان در بخش موسیقی هستیم و انتظار می رود که این روند یعنی تولید آثار و چاپ کتاب به عنوان یک اولویت مهم همچنان دنبال و پیگیری شود.

مرادی دعوت از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران، برگزاری برنامه های مختلف و جشنواره های متعدد از جمله اجرای هزار دف که سبب شد سنندج به عنوان پایتخت دف جهان مطرح گردد را از دیگر برنامه های حوزه هنری در حوزه موسیقی عنوان کرد و تصریح کرد: در همین راستا تلاش برای تدوین دانشنامه جامع فرهنگ هنر و تمدن کردستان نیز در دستور کار حوزه هنری استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم برنامه‌های اجرایی از سوی حوزه هنری استان کردستان، عنوان کرد: خلاقیت و نوآوری دو اصل مهم در راستای فعالیت های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به شمار می رود و به همین دلیل است که معمولاً فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از سوی اقشار مختلف مردم و صاحب نظران به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم علاوه بر اجرای موسیقی از سوی گروه همنوازان دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان  و برگزاری پنل تخصصی، از مولف این کتاب تقدیر و طی مراسمی کتاب مفهوم بند در موسیقی کردهای موکریان رونمایی شد.

کتاب مفهوم بند در موسیقی کردهای موکریان اثر تالیفی کژوان ضیاء الدینی است که باحمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در تیراژ ۱۲۰۰ نسخه با قیمت هر نسخه ۳۰ هزار تومان وارد بازار نشر استان شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1312851
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.