معاون آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی  حرفه ای کردستان روز چهارشنبه در مراسم آغاز بکار این رویداد اظهارداشت: نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور با حضور ۵۶ شرکت کننده در قالب هشت تیم و ۴۰ ایده آغاز بکار کرد.

مهران کلامی اظهارداشت: این استارت آپ ویکند با حضور شرکت کنندگانی از استان های آذربایجان غربی ، کردستان و کرمانشاه و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای باران و هنر دوخت مریوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش استارت آپها در ایجاد اشتغال مولد و پایدار اضافه کرد: استارت آپ‌ها با پیاده سازی الگوی کارآفرینانه باید ایده‌هایی را با ۲ مشخصه تکرار پذیری و مقیاس پذیری مد نظر قرار دهند.

 کلامی افزود : هر نوع مجموعه ای از افراد ، ابزار و روابط بین این ۲ سازمان را تشکیل می دهند بنابراین کارکرد یک استارت آپ یافتن راهکاری برای راه اندازی یک کسب و کار سازمانی است.

وی رقابت پذیری را یکی از ارکان اصلی در ایجاد کسب و کار اعلام کرد و گفت: سرعت در راه اندازی کسب و کار و تبدیل ایده به عمل می تواند علاوه بر موفقیت در ایجاد کسب و کار زمینه حضور رقبای بازار کسب و کار را کاهش داده و زمینه موفقیت بیش از پیش در تجاری سازی ایده را فراهم کند.

کلامی یادآورشد: از مهترین موضوعاتی که باید در یک استارت آپ مورد توجه قرار گیرد مدل کسب و کار است و تلاش می شود در مدت برگزاری این استارت آپ شرکت کنندگان به صورت کامل با این مدل آشنا شوند.

معاون آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان حوزه طراحی و دوخت را جزء ۱۰ اولویت اصلی طرح تکاپو در کردستان دانست و یادآورشد: با توجه به این که تاکنون در این حوزه اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است و حوزه طراحی و دوخت دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کسب و کار بوده این استارت آپ با هدف پیدا کردن راهکاری برای رونق کسب و کار در این حوزه طراحی و پیاده سازی شده است.

نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه سالجاری در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان برگزار و در پایان ایده‌های برتر منتخب از نظر داوران معرفی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود و در این برنامه شرکت کنندگان شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک با انگیزه بالا گرد یکدیگر جمع شده تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح و گروه تشکیل بدهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.