عباس جاوید روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفاظت از رودخانه ها و تثبیت مالکیت دولت بر بستر این منابع آبی، اقدام به رفع تصرف از بستر رودخانه های شهرستان به‌ میزان ۱۵۱ هزار مترمربع کردیم.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۲۷ هزار مترمربع از طریق اخذ حکم قضایی و مابقی به صورت توافقی رفع تصرف گردیده یا به صورت اجاره بستر رودخانه، حاکمیت دولت تثبیت شده است.

جاوید به تعداد ۱۱ مورد پرونده تصرف حریم و بستر رودخانه‌های سقز به میزان ۱۱۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع اشاره کرد و افزود: پرونده آنها جهت اخذ حکم و برخورد در سیستم قضایی در حال رسیدگی است و مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

رییس اداره امور منابع آب سقز یادآور شد: در سال جاری با همکاری کارگروه شن و ماسه شهرستان با نظارت مستمر بر برداشت‌های مجاز مصالح رودخانه ای از برداشت غیرمجاز جلوگیری کامل بعمل آمد و از تخریب بستر رودخانه‌ها و محیط زیست جلوگیری شد.

وی به مردم توصیه  کرد صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها یک وظیفه همگانی است و امور منابع آب سقز از همکاری اقشار مختلف و کارکنان ادارات همکار بویژه فرمانداری ویژه، اداره صنعت، معدن و تجارت و حفاظت محیط زیست قدردانی می‌کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.