دانش زندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یا بیان اینکه بارش‌ها در استان از بامداد امروز شروع شده است، اظهار داشت این بارندگی ها به صورت برف در محورهایی دهگلان - قروه، سنندج - دیواندره، ایرانخواه - تکاب،  قروه - همدان، سنندج - مریوان و سنندج - کامیاران گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بخاطر بارش ها تمام این محورها لغزندگی و مه گرفتگی شدید تا عمق ۵۰ متر دارند که این وضعیت در گردنهها تا شعاع ۲۰ متر هم کاهش یافه است، افزود: راهداران اکنون در محورها مستقر و مشغول برف روبی، نمک پاشی و امداد رسانی به مسافران هستند.

طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آبان در سراسر کشور شروع ‌شد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی حدود یک ماه زودتر از موعد آغاز ‌شده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.