بهرام کوشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی بوده و با قلع و قمع این هفت بنا ۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان در محدوده روستاهای دول کرو، نشور، فقیه سلیمان و دانان بخش موچش به وضع سابق بازگشت است.

وی اضافه کرد: بناهای غیرمجاز احداث شده در اراضی زراعی و باغی شهرستان در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی با رای قطعی مراجع قضایی قلمع و قمع شد.

کوشکی افزود: قلع و قمع بناهای غیرمجاز در این اراضی با حضور مدیر جهاد کشاورزی، قاضی اجرای حکم پرونده، نیروی انتظامی، اداره راه و کارشناسان جهاد کشاورزی اجرا شد.

رییس جهاد کشاورزی کامیاران یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی موارد را برای رسیدگی به شماره تلفن ۱۳۱ گزارش کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هدف تامین امنیت غذایی جامعه گفت: براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغ ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

کامیاران ۱۸۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد که ۱۳۲ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می‌دهد که شامل ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۹۶ هزار هکتار مرتع است.

همچنین حدود ۵۳ هزار هکتار از اراضی این استان زراعی و باغی است.

شهرستان کامیاران با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.