حسین فیروزی روز شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان اظهار داشت: اعتبارات تبصره ۱۸ فرصت مناسبی برای جذب اعتبارات مورد نیاز صنعت و کشاورزی استان است.

وی یادآور شد: مشکل ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی استان، تامین منابع مالی است که این منابع در حال حاضر از محل تبصره ۱۸ در دسترس است اما اگر نتوانیم سهم مورد نیاز استان را جذب کنیم، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد.

فیروزی با ابراز نارضایتی از اینکه فقط ۴۰ میلیارد ریال از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبارات پرداخت شده از محل تبصره ۱۸ سهم کردستان بوده، خطاب به مدیران بانک های استان گفت: فرصت زیادی باقی نمانده و انتظار داریم بیش از یک هزار میلیارد ریال از این اعتبارات برای کمک به رونق تولید استان جذب شود.

وی از واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی استان دعوت کرد با ثبت نام در سامانه های مرتبط، درخواست های خود را مطرح کنند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان افزود: صنایع استان برای رسیدن به تولید و اشتغال مطلوب، به ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارند، بنابراین از بانک های استان انتظار داریم این رقم را مبنای پرداخت‌های خود قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه اعداد و ارقام تقسیم بندی‌ها در سطح ملی، انعطاف پذیر است، اضافه کرد: در کشور منافع ملی مدنظر قرار دارد لذا بانک‌ها باید با پیگیری و توجیه، موانع را از سر راه بردارند و پرداخت ها را تسریع کنند.

فیروزی از مدیران بانک‌های استان خواست ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت تسهیلات به موارد معرفی شده از سوی سازمان صمت و جهاد کشاورزی اقدام کنند، در غیر اینصورت به عنوان مدیرانی که به رونق تولید استان کمک نکرده اند معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.