شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز روز چهارشنبه کار خود را با اجرای نمایش «حه‌سار» به کارگردانی هیمن سهرابی از بوکان ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز آغاز می‌کند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۱۱ اثر به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه‌ یافتند، اظهار داشت: ۹ اثر در بخش داخلی و ۲ اثر در بخش خارجی (اقلیم کردستان عراق و ترکیه) این دوره از جشنواره با هم به رقابت می‌پردازند.

هیوا حاجی‌محمدی با بیان اینکه این نمایش‌ها در سه سالن به اجرا در می‌آیند، اضافه کرد: ظرفیت سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز ۲۹۰ صندلی است که از این تعداد برای ۱۰۰ صندلی بلیت به صورت اینترنتی و گیشه‌ای فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالن آمفی تئاتر اداره کتابخانه شهرستان سقز هم ۱۳۰ صندلی ظرفیت دارد، افزود: نمایش‌ها در این سالن قرار است در ۲ سانس اجرا شود که در هر سانس ۵۰ برای صندلی بلیت فروشی داریم.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز یادآور شد: حضور تماشاگران برای دیدن نمایش‌ها در پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز رایگان است و نیاز به تهیه بلیت ندارد.

خرید ۷۰ بلیت اینترنتی جشنواره تئاتر کردی سقز

حاجی‌محمدی گفت: تا پایان روز گذشته ۷۰ بلیت نمایش‌های شانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از طریق سایت https://www.iranconcert.com/ به فروش رفته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر خرید بلیت از طریق سایت مذکور علاقمندان به تئاتر می‌توانند قبل از اجرای هر نمایش در گیشه فروش بلیت مستقر در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه سقز بلیت نمایش مورد نظر خود را خریداری کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز یادآور شد: در نظر گرفتن بلیت برای تماشای نمایش‌های راه یافته به این جشنواره در راستای نظم بخشی و ارتقای کیفیت اجرای گروه‌ها انجام شده است.

حاجی‌محمدی اظهار داشت: دوره‌های گذشته جمعیت فراوانی، بیش از ظرفیت سالن‌ها برای تماشای نمایش‌ها در سالن حضور پیدا می‌کردند و تعداد زیادی از این افراد مجبور می‌شدند تا پایان ایستاده نظاره‌گر باشند.

وی تاکید کرد: به منظور احترام به تماشاگران و رعایت استاندارد سالن‌های نمایش و ایجاد فضای آرام براساس ظرفیت سالن‌ها اقدام به فروش بلیت کردیم.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره، مهمانان ویژه و مسوولان و خبرنگاران نیازی به تهیه و خرید بلیت ندارند و صندلی‌هایی برای این افراد رزرو شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.