انتشار فراخوان سراسری مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی و مشارکت اصناف مختلف در برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، از تازه‌ترین رویدادهای این جشنواره است .

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، در متن فراخوان سراسری مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی ، آمده است :

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در نظر دارد به منظور شناسایی، تقویت و ترویج نمایش‌نامه‌های خیابانی با طرح و ایده فاخرو مورد نیاز جامعه که با ایده‌های خلاقانه و تأثیر گذار همراه باشند و همنچنین معرفی استعدادهای تازه در این حوزه و گسترش دیگر گونه‌های اجرایی مانند تئاتر محیطی، تئاتر شورایی، تئاتر کاربردی و هنرهای اجرایی بینا رشته‌ای و...  مسابقه سراسری ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی را برگزار کند .

موضوع مسابقه آزاد و مهلت ارسال آثار تا 20مرداد 98 است .

شرایط و مقررات شرکت در مسابقه به این شرح است :
*
پذیرش آثار در نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد .
*   
نمایشنامه‌هایی که تا کنون در هیچ یک از مسابقات نمایشنامه‌نویسی و جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند .
*  
هر نمایشنامه‌نویس می‌تواند با ارائه حد اکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش مسابقه باشد .
 *
چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه جشنواره ، نمایشنامه مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند .
*
یک اثر برگزیده هیات داوران این بخش در آیین پایانی معرفی می‌شود و به آن جوایزی شامل ، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا خواهد شد .

همچنین15 اثر برگزیده به تشخیص هیات داوران برای انتشار معرفی می‌شوند و به چاپ خواهند رسید .
مدارک مورد نیاز :
*
ارسال یک  نسخه از هر عنوان نمایشنامه در قالب فایل PDF 

  ارسال یک قطعه عکس از نمایشنامه‌نویس به صورت فایل  JPEG  و خلاصه سوابق وی در فایل  Word  به نشانی الکترونیکی mariwan.festival@gmail.com

نشانی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی(ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دبیرخانه دائمی جـشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی:  ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳

تلفن: 08734593625- 08734594567

نمابر: 08734590366- 08734593626

نشانی الکترونیکی mariwan.festival@gmail.com

سایت جشنواره  www.Mariwanfestival.com

همراهی اصناف و اتحادیه‌ها با جشنواره مریوان

دیدار دبیر و دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اعضای مجمع امور صنفی، دیگر رویداد این جشنواره در چند روز اخیر است .

در این دیدار فاتح بادپروا، دبیر و حسن‌پور، دبیر اجرایی با تاکید بر اینکه در این جشنواره نگاه ویژه‌ای به موضوع گردشگری وجود دارد، خواستار حمایت اصناف و اتحادیه‌های گوناگون استان کردستان شدند تا با انجام این همکاری‌ها، مردم استان بیش از پیش از مزایای برگزاری جشنواره، بهره‌مند شوند .

این پیشنهاد با استقبال سید عبدالله حسینی، دبیر مجمع امور صنفی رو به رو و قرار شد تمام اتحادیه‌ها و اصناف همانند پاساژ داران، مغازه‌داران، تاکسیرانی و ... درکنار این حرکت فرهنگی قرار بگیرند تا جشنواره از محدوده یک صنف خاص بیرون بیاید و عموم مردم و اصناف، خود را در آن سهیم بدانند .

در همین راستا قرار شد برای سهولت در این مشارکت، از طرف اصناف، کارگروهی برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان راه‌اندازی شود .

علاوه بر این، قرار است نمایش‌هایی که درباره رابطه مردم و اصناف است، از سوی مجمع امور صنفی، حمایت شوند .

لازم به یادآوری است رویکرد جشنواره امسال، موضوع گردشگری و ارتباط و تعامل با مردم است .

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد .

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.