بهمن مرادنیا روز دوشنبه در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتیکردستان اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین به فرصتی برای برخی افراد فرصت طلب و سودجو تبدیل شده تا به بهانه آن قیمت کالاها را افزایش دهند که به هیچ وجه منطقی و قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و پایین بودن درآمد مردم استان نباید اجازه دهیم قیمت اجناس و کالاها خودسرانه و توسط برخی سودجویان افزایش پیدا کند و مردم دچار مشکلاتی برای خرید مایحتاج شان شوند.

مرادنیا با بیان اینکه بیشتر پرونده هایی که به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود مرتبط با قاچاق است، افزود: بعضی پرونده‌های مرتبط با قاچاق، پرونده‌های در مقیاس کوچک است و افراد مرتبط با آن صرفا به قصد امرار معاش آن را انجام داده‌اند.

استاندار کردستان اضافه کرد: در بررسی این پرونده‌ها لازم است بیشترین رافت اسلامی و کمترین جریمه‌های ممکن برای اینگونه افراد اعمال شود اما در پرونده های بزرگ و قاچاق سازمان یافته برخورد جدی لازم و ضروری است.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان هم در این دیدار ضمن تشریح وظایف و عملکرد این دستگاه و اینکه امسال ۱۱۴ نفر مشمول عفو محکومین شدند،  اظهار داشت: تعزیرات حکومتی کردستان از ابتدای امسال تا آخر آبان، ۸۱۴ اکیپ گشت و یک هزار و ۲۴۸ بازرسی در بازار انجام دادند.

سیدنجیم حسینی با اشاره به اینکه این بازرسی ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته و ۵۴۳ پرونده در این راستا تشکیل شده است،  اضافه کرد: امسال در راستای تکریم حقوق مصرف کنندگان و ارتباط مستقیم با مردم در نمایشگاه‌های ضیافت ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس شعب سیار تعزیرات مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان جدیدی در ۲ سال اخیر جذب این اداره شدند، گفت: ساختمان اداری تعزیرات حکومتی کردستان پاسخگوی تعداد کارکنان نیست و از لحاظ ایمنی و ظاهر ساختمان نیز وضعیت مطلوبی ندارد که امیدواریم از محل کمک‌های استانی بتوانیم در این خصوص اقدام اساسی انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.