مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ ساعتی قبل این مرد اهل روستای کرآباد بخش مرکزی دچار سکته قلبی شده و به بیمارستان شهید چمران سروآباد مراجعه کرده بود.

دکتر محمد کریمی افزود: این فرد که قبلا عمل جراحی باز قلب انجام داده بود توسط کادر پزشکی بیمارستان شهید چمران احیا شد و بنابر تشخیص پزشکان این بیمارستان باید هر چه سریعتر برای سیر مر احل درمانی تخصصی به بیمارستان کوثر سنندج اعزام می‌شد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط حاد این بیمار و مسافت طولانی سروآباد با سنندج، امکان انتقال آن زمینی و با آمبولانس وجود نداشت لذا هماهنگی لازم با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مرکز فوریت‌های پزشکی برای اعزام بالگرد هوایی انجام شد و ۳۰ دقیقه بعد بالگرد در سروآباد فرود آمد و بیمار را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد بیشترین اعزام بالگرد در استان کردستان برای انتقال بیماران بد حال و مصدومان حوادث را مربوط به این شهرستان دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ بیمار و مصدوم بدحال از این شهرستان توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان های سنندج منتقل شده‌اند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.