محمد فرجی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمبولانس یک آی سی یوی سیار است، اظهار داشت: در داخل  این آمبولانس تمام سیستم ها و دستگاه های پیشرفته برای احیا و انتقال بیمار وجود دارد که برای خریداری آن ۱۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی به شرایط جوی و صعب العبور بودن جاده های منطقه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و جاده های صعب العبور شهرستان وجود یک دستگاه آمبولانس پیشرفته مناسب ضروری است.

فرجی افزود: در فوریت های پزشکی بانه علاوه بر این، هفت دستگاه آمبولانس دیگر نیز داریم و بیمارستان های رازی و صلاح الدین ایوبی نیز آمبولانس دارند لذا نیاز شهرستان به لحاظ خودروی فوریت های پزشکی و بیمارستانی تامین شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه ادامه داد: این دستگاه آمبولانس پیشرفته برای انتقال مادران باردار در هنگام بارش برف و مسدود شدن جاده های صعب العبور مناسب است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۴  مادرباردار پرخطر در روستاهای صعب العبور شناسایی شده اظهار داشت:که باتوجه به اینکه این مادران در فصل زمستان زایمان می کنند تمام تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به این مادران تامین شده و در بیمارستان صلاح الدین ایوبی یک واحد ساختمانی با امکانات لازم برای شرایط خاص و اسکان مادارن تجهیز شده است.

فرجی افزود: در بیمارستان رازی ۲ اتاق ال دی آر نیز برای نگهداری مادر و نوزاد تجهیز شده و یک ماما به صورت شبانه روزی از آنها مراقبت می کند.

وی گفت: بسیاری از امکانات فوریت های پزشکی شهرستان بانه پیشرفته است و کارکنان این مرکز به صورت مداوم از آموزش های نوین پزشکی برخوردار می شوند.

 فرجی تاکید کرد: بر اساس بافت جمعیتی شهرستان، پرسنل و مرکزهای فوریت های پزشکی بیشتر از نیاز سرانه جمعیتی است اما با توجه به وجود جاده های نامناسب بخش آرمرده ایجاد یک مرکز فوریت پزشکی برای این بخش درخواست کرده‌ایم.

در شهرستان بانه سه مرکز فوریت های پزشکی در بانه، کانی سور و بوئین دایر است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.