سردار سید صادق حسینی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز قشر تشکیل بسیج دانشجویی در  دانشگاه کردستان اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی مرزهای فیزیکی را درنوردیده و شجره طیبه بسیج برای بسیاری از کشورها به الگو تبدیل شده است.

وی افزود: ایمان، اعتقاد و روح ملت ایران به عنوان یک کشور ارزشمند و اثرگذار در تحولات منطقه و خارج از منطقه حرف برای گفتن دارد.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه امروز ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است، اظهار داشت: ممکن است گاهی زخمی بر بدنه انقلاب وارد شود ولی با هوشیاری ملت و تدبیر عالمانه رهبر معظم انقلاب زخم بهبود می‌یابد.

وی باشاره به اینکه ما در حال امت سازی به نام امت بزرگ اسلامی هستیم گفت: ما ملتی وقت شناس و باهوش محسوب می‌شویم که با تشخیص زود هنگام در مطالبه از مسئولین نقشه دشمنان را خنثی می‌کنند. 

سردار حسینی یادآور شد: آمریکا به دلیل ضربه خوردن از ایران و قطع منافعش در خاورمیانه تلاش می‌کند ملت و انقلاب ما را وادار به شکست و تسلیم کند و به اهداف خود دست یابد.

وی اضافه کرد: آمریکا با برنامه‌ریزی‌های مختلف از سال ۹۶ تاکنون تلاش می‌کند با مطرح کردن موضوعات و بهانه‌های مختلف از جمله فقر و  بیکاری و معیشت، نافرمانی مدنی ایجاد کند و از طریق شورش و ناامنی کشور ما را دچار مشکل کند اما همیشه با شکست مواجه می‌شود.

سردار حسینی با اشاره به اینکه کسی که طرفدار آزادی وطنش باشد اقداماتی از جمله تخریب دستگاه‌های خدماتی، غارت فروشگاه‌ها و آتش زدن آمبولانس‌ها را انجام نمی‌دهد و مردم را به خاک و خون نمی‌کشد، افزود: این نقشه دشمنان با حضور مردم انقلابی و دستگاه‌های حاکمیتی در صحنه، در نطفه خاموش شد و از بین رفت.

وی با بیان اینکه توسعه در سایه امنیت کسب می‌شود، اظهار داشت: سلامت و امنیت ۲ نعمت الهی است که باید در حفظ آن کوشش کرد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام فرزانه(ره) افزود: از برکت حضور رهبر بزرگ ایران نور خورشید انقلاب اسلامی بر کشور تابید ، تاریکی‌ها زدوده شد و روشنی را به ارمغان اورد که امروز ما شاهد ثمره‌ آن هستیم.

سردار حسینی با بیان اینکه تشکیل بسیج دانشجویی دنیایی از علم و اعتقاد محوری در راستای بهره‌گیری از قدرت و نشاط جوانان است، یادآور شد: در طول ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در دانشگاه‌های کشور بزرگمردان بسیجی کلاس درس را رها کردند و به مبارزه با دشمن متجاوز و گروه‌های ضد انقلاب پرداختند.

وی تاکید کرد: هر کدام از آنها یک ملت بودند و توان و نیروی  آنها پیروزی مستمر را به ارمغان آورد و اهدافی را به سوی آسایش، پیشرفت و توسعه  تا رسیدن به افق‌های روشن و اهداف عالیه نظام دنبال کردند.

سردار حسینی با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا تحولات است، افزود: ما باید به قله‌های بزرگ علمی دست‌یابیم، همانطور که قبل از انقلاب حرفی برای گفتن نداشتیم اما امروزه در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت، علم، دانش و کشاورزی یکی از کشورهای برتر دنیا هستیم.

مسئول  بسیج دانشجویی استان کردستان هم در این آیین با بیان اینکه بسیج دانشجویی پس از دریافت فرمان امام خمینی (ره)، دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده و امروز به بالندگی رسیده است، افزود:  رسیدن به این بالندگی بر اساس ماموریت‌ها و رسالت‌هایی بوده که برای بسیج تعریف شده است.

توحید رستمی با اشاره به برخی از ماموریت‌های بسیج دانشجویی، اظهار داشت: از جمعیت ۴۲ هزار نفری دانشگاه‌ها تعداد هفت هزار و ۱۵۶ نفر بسیجی هستند که ۱۷ درصد جامعه هدف را پوشش داده است.

وی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی معرفتی و بصیرتی، دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم که از آن جمله طرح هدایت کشوری است و هدف از آن تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و همچنین تقویت بنیه انقلابی و اندیشه‌ای دانشجویان است.

رستمی گفت: امسال ۴۹ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در این دوره‌ها حضور پیدا کرده‌اند که نسبت به متوسط سال‌های قبل رشد ۶  برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ نشست و همایش بصیرتی و شجره طیبه صالحین نیز در طول سال برگزار شده است، افزود: در راستای ماموریت نقش آفرینی، یکی از برنامه‌ها اردوی جهادی بود که با هدف خدمت به مردم محروم و تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب و دلگرم کردن مردم محروم و مطالبه‌گری از مسئولان انجام می‌شود.

رستمی یادآور شد: بسیج دانشجویی استان کردستان ۴۹ گروه جهادی دارد که ۳۲۰ نفر در این گروه‌ها فعال هستند.

وی یکی دیگر از عرصه‌های نقش آفرینی بسیج دانشجویی که با هدف گفتمان سازی و جریان سازی و مطالبه گری انجام می‌شود را اردوی راهیان نور برشمرد  و اضافه کرد: اردوهای راهیان نور نوعی جریان سازی فرهنگی است که امسال بالغ بر چهار هزار نفر در این اردوها شرکت داشته‌اند.

رستمی به برگزاری اجلاسیه و یادواره شهدا به عنوان یکی دیگر از برنامه‌‍‌های بسیج اشاره کرد و گفت: اجلاسیه شهدای دانشجو امسال برگزار شد که مقدمه آن برگزاری ۳۰ یادواره شهدا در دانشگاه‌های مختلف بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.