بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب سنندج اظهار داشت: با توجه به بروز برخی مشکلات در وضعیت کیفیت آب شرب این شهر باید تمام اقدامات فنی لازم برای برطرف کردن این معضل توسط دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه آب استان اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی این حوزه باید برای تامین آب شرب با کیفیت در سنندج و دیگر شهرستان‌های تابعه استان تلاش خود را مضاعف کنند، افزود: در اسرع وقت باید با بررسی دقیق کارشناسی موضوع مورد نقد و بررسی قرار گیرد و راهکار لازم برای رفع آن اتخاذ شود.
استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مردم حق دارند از آب آشامیدنی سالم و با کیفیت بهره‌مند باشند و ما باید با همه توان برای رضایت مندی آنها تلاش کنیم، یادآور شد: باید با ارتقا و نوسازی شبکه انتقال در مناطق شهری و روستایی آب شرب با کیفیت مناسب را در اختیار مردم قرار دهیم.
مرادنیا در ادامه با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه بررسی رفع مشکلات کیفیت آب شرب سنندج از مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه آب استان خواست در اسرع وقت نسبت به شناسایی و بر طرف کردن اشکالات موجود اقدام کنند.
در این جلسه مدیران اجرایی و کارشناسان حوزه آب استان کردستان به تشریح برنامه‌ها و راهکارهای خود برای حل معضل آب شرب سنندج پرداختند و در ادامه مصوب شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن تیم مشاوره تخصصی در حوزه آب جهت رسیدگی و  بررسی وضعیت کنونی و ارائه راهکار دعوت به همکاری شوند.

به گزارش ایرنا، افزایش شایعات در فضای مجازی مبنی بر ناسالم بودن آب شرب این شهر و نگرانی مردم از این قضیه، باعث شد شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، برای اطلاع رسانی مناسب، رفع نگرانی‌های شهروندان و آگاه سازی آنان، خبرنگاران و اصحاب رسانه را به بازدید از تصفیه خانه سنندج دعوت کند.

بحث بر سر ناسالم بودن و بوی نامطبوع آب شرب سنندج در فضای مجازی و رسانه‌ها افزایش یافته و با وجود اینکه مسئولان شرکت آبفا بارها بر سلامت و کیفیت آب شرب این شهر تاکید کرده‌اند اما این موضوع همچنان مطرح می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان اوایل آبان با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌ سنندج از به روزترین امکانات و تجهیزات برخوردار است، گفته بود: آب شرب شهر سنندج هیچگونه آلودگی ندارد و کاملا سالم و بهداشتی است.

محمدحسین محمدی شایعات مربوط به آلودگی آب شرب سنندج را در فضای مجازی رد کرد و گفت: آب شرب این شهر به لحاظ شاخص‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژیکی به صورت مداوم توسط این شرکت، آزمایشگاه‌های مرجع و دانشگاه علوم پزشکی کردستان مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نتایج آزمایش‌ها بیانگر مطلوب بودن همه معیارهای کیفی آب بوده و شرکت آب و فاضلاب شهری استان،  متضمن تحویل آب شرب سالم و باکیفیت به شهروندان است.

مدیرعامل آبفای شهری کردستان به تغییر طعم و بوی آب شرب سنندج در مقطع زمانی خاص اشاره کرد و گفت: مواد موجود در آب در مقطع زمانی شهریور تا آبان به دلیل آغاز بارندگی،  جابجایی لایه‌های آبی سد قشلاق و افزایش جلبک دچار تغییر طعم و بو می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این تغییر بو و طعم هیچ تاثیری در کیفیت و سلامت آب ندارد، افزود: شهروندان سنندجی با اطمینان از این آب استفاده کنند و هیچگونه نگرانی بابت کیفیت آن نداشته باشند.

وی به انجام روش‌های اکسیداسیون و استفاده از کربن فعال برای از بین بردن بوی نامطبوع آب اشاره کرد و یادآور شد: طعم بد آب تا ۷۰ درصد حذف می‌شود اما به طور کامل از بین نمی‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان اضافه کرد: امسال نسبت به سال گذشته تولید جلبک در سد قشلاق بیشتر شده اما طعم و بوی آب تقاوت چندانی نکرده است.

محمدی از شهروندان سنندجی خواست به شایعات در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب این شهر توجه نکنند و تاکید کرد: تغییر طعم آب به دلیل آغاز بارندگی‌ در پاییز و بهار و جابجایی لایه‌های آب سد قشلاق مقطعی و طبیعی است، بنابراین مردم بدون هیچگونه نگرانی از آب شهری استفاده کنند.

تصفیه خانه شماره یک سنندج در سال ۶۱ و شماره ۲ در سال ۹۴ بهره برداری رسیده است و در حال حاضر هر کدام یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه و وارد شبکه شهری می‌کنند و دارای واحدهای کلاریفایر(زلال سازی)، فیلتراسیون، ازن‌زنی و کلرزنی هستند.

شرکت آبفای شهری کردستان در استان دارای ۳۷۴ هزار مشترک آب و در سنندج دارای ۱۵۱ هزار اشتراک است، ضمن اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات این شرکت برخوردار هستند.

سد قشلاق از نوع خاکی و سنگریزه‌ای در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج قرار دارد و در حال حاضر حجم آن ۲۱۵ میلیون مترمکعب است و آب شرب این شهر از محل آب این سد تامین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.