به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین محمدی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سقز اظهار داشت: فاز دوم اجرای تصفیه خانه فاضلاب سقز اینک 70 درصد پیشرفت دارد و 30 میلیارد ریال اعتبار جدید بزودی تکمیل می شود.
وی افزود: با بهره برداری از فاز دوم این تصفیه خانه زمینه ارتقای پارامترهای خروجی تصفیه خانه و شاخص های زیست محیطی در این شهرستان فراهم خواهد شد.
محمدی همچنین ضمن تاکید بر همکاری ها بواسطه مساعدت های فرمانداری سقز در بخش توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب این شهرستان گفت: آب و فاضلاب شهری سقز 55 هزار اشتراک دارد که آب شرب این مشترکین به وسیله 2 خط انتقال از دو سد شهید کاظمی و چراغ ویس تامین می شود.
وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در عملیات گندزدایی و تصفیه آب و فاضلاب در تصفیه خانه ها و آزمایشات دوره ای با شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان بهداشت محیط همکاری های نزدیک و زیادی دارد.
محمدی با بیان اینکه اولویت کاری آبفای شهری سلامت و پاک بودن آب شرب شهرستان سقز است، یادآور شد: با مجهز کردن تصفیه خانه سقز به دستگاه الکترولیز نمک طعام، سطح کیفی آب ارتقای چشمگیری یافته است.
فرماندار سقز نیز در این دیدار دغدغه اصلی شرکت آب و فاضلاب شهرستان را ناتمام ماندن طرح خط انتقال آب شرب از سد چراغ ویس به تصفیه خانه و از تصفیه خانه به شبکه شهر اعلام کرد.
کامیل کریمیان افزود: پیگیر این موضوع هستیم که از محل اعتبارات طرح نجات بخشی دریاچه ارومیه اعتباری به پروژه آب و فاضلاب این شهرستان نیز اختصاص یابد.
مدیر امور آبفای سقز هم در مورد اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب گفت: در سال جاری 45 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه انجام شده که در این میان تعداد 300 باب حوضچه و منهول آب و فاضلاب احداث گردیده و این عملیات بطور مستمر ادامه دارد.
محمد ولایتی به جداسازی فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب محله های قوخ، تازه آباد و بهارستان به رودخانه سقز اضافه کرد: شبکه فاضلاب محله های ذکر شده را ایجاد کردیم و فاضلاب این محلات به تصفیه خانه ها جهت تصفیه هدایت می شود.
وی یادآور شد: امسال در هیچ کدام از محلات سطح شهر شاهد قطعی آب و انتشار بوی بد آب و تغییر رنگ آن نبودیم.
ولایتی تاکید کرد: امسال آب و فاضلاب شهری سقز، شبکه آب را در محلات جاقل، فرهنگیان، کوهدشت، قوخ، تازآباد و شهرک های زاگرس یک و دو ارتقا داده و به اتمام رسانده است.
وی به بیش از حد مصرف سرانه آب در کشور اشاره کرد و گفت: شهروندان باید الگوی مصرف را رعایت و از مصرف بی رویه آب به صورت جدی خودداری کنند تا این نعمت الهی در اختیار همه مردم قرار گیرد.
ولایتی افزود: سامانه 122 به صورت 24 ساعته و آنلاین جوابگوی اتفاقات و انتقادات مشترکین است.
شهرستان سقز با 168 هزار نفر جمیعت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان کردستان در 190 کیلومتری سنندج قرار دارد.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.