منصور وحیدی‌فر امروز دوشنبه در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کردستان اظهار داشت: صندوق در قالب بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، کمک مستمری، طرح تکریم تسهیلات رفاهی و وام قرض‌الحسنه به اعضای خود خدمت ارائه می‌کند.  

وی  اعلام کرد: هر هنرمندی در استان در ذیل فعالیت‌های وزارت ارشاد فعالیت داشته باشد و درخواست بیمه در هر صنف و رشته‌ای درصورت عضو در صندوق تا پایان آذر امسال دهد زیر پوشش قرار می‌گیرد.

وحیدی‌فر در پاسخ به سوال یکی از اهالی رسانه استان گفت: اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در صورتی بیمه آنها مشمول  مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود که از طریق نشریه و به طور اجباری بیمه شوند.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر یادآور شد: حق بیمه در صندوق با عقد تفاهم نامه انجام شده با هشت درصد پرداخت می‌شود و این میزان ۱۸ درصد نیست.

وحیدی‌فر گفت: در زمینه پرداخت هشت درصدی حق بیمه با مبنا قرار گرفتن حداقل حقوق هنرمندان که ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیمه تکمیلی صندوق بهترین بیمه تکمیلی صنوف در کشور است و هنرمندانی که عضو هستند با افراد تحت تکفل خود می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام اینکه ۸۵ هزار نفر عضو صندوق هستند، گفت:  صندوق بر اساس منابعی که دارد تفاهم نامه‌هایی با بانک‌ها منعقد کرده و از این طریق به هنرمندان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وحیدی‌فر اظهار داشت: به هر هنرمندی برای نیاز اولیه مبلغ ۴۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه بدون سود پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: به هر هنرمندی که طرح و ایده در حوزه کسب و کار فرهنگ و هنر داشته باشد از ۱۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: میزان کمک مستمری که به هنرمندان در سال ۹۷ پرداخت می‌شد یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود که به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش پیدا کرده است.

وحیدی‌فر گفت: هنرمندانی که نشان درجه یک هنری دارند میزان پرداخت مستمری ماهیانه به آنها هشت میلیون ریال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.