برهان صلواتی کردستان عصر دوشنبه در جمع تعدادی از اعضای تعاونی توسعه و عمران بیجار با بیان اینکه تشکیل و بهره‌وری تعاونی‌های نوین نیازمند استقبال مردم و پشتیبانی و حمایت ویژه مسئولان است، اظهار داشت: این ۲ شاخص مهم در موفقیت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌های کردستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: تعاونی توسعه عمران بیجار به عنوان یکی از تعاونی‌های نوین کردستان تا کنون یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو گیری کرده که این استقبال نشان از توجه مردم و حمایت مسئولان از این بخش است.

صلواتی از توسعه ظرفیت های شغلی، ارائه خدمات گسترده و توزیع عادلانه ثروت با رویکرد عدالت اسلامی  به عنوان مهمترین خروجی تعاونی  توسعه و عمران بیجار نام برد و افزود: تمایز این نوع تعاونی ها با تعاونی های نوع پیشین، برخورداری عامه مردم از مزایای آن است.

وی گفت: تعاونی توسعه و عمران بیجار، نخستین نوع از این تعاونی‌ها بوده که با حمایت و پشتیبانی دولت تدبیر و امید در کردستان راه اندازی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به منظور بازدید از مجتمع نمایشگاهی بازار روز و جمعه بازار گروس بیجار، مجتمع ورزشی تفریحی وانیک و کارخانه کنسرو سازی پارس پروتئین دریا به این شهرستان سفر کرده بود.

مجتمع نمایشگاهی بازار روز و جمعه بازار گروس بیجار در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با ۱۰۰ غرفه جهت ساماندهی زنان سرپرست خانوار، دستفروشان، ایجاد گذرگاه فرهنگی و عرضه مستقیم صنایع دستی به پیشنهاد و همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار در حال احداث است که با راه اندازی ان برای بیش از صد ۱۰۰ بصورت مستقیم ایجاد اشتغال می شود.

مجتمع ورزشی تفریحی وانیک بیجار نیز در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع با افق ایجاد اشتغال ۳۰ نفر احداث شده که دارای وسایل بازی کودکان، جامپینگ، کارتینگ، ماشین کوبنده، قایق آبی و کافی شاپ است.

کارخانه کنسرو سازی پارس پروتئین دریا، تولید کننده انواع کنسروهای ترشیجات خوراکی، سبزیجات، حبوبات و رب گوجه فرنگی بوده عملیات احداث آن در سال۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع آغاز شده که تا چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.