مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نشست نمایشنامه‌خوانی با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندآن حوزه  در و هنر و کتابدر  سالن آمفی تئاتر اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد.

وی افزود: اجرای نمایشنامه پیراهن هزار یوسف بر عهده گروه نمایشی پیدا از کردستان به سرپرستی یونس صحرارو و نویسندگی علیرضا حنیفی بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان اضافه کرد: موضوع نمایشنامه از کتاب پیراهن هزار یوسف اقتباس شده که توسط انتشارات پالیزان چاپ و منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع کتاب و نمایشنامه‌خوانی در رابطه با دفاع مقدس است، افزود: هدف از برگزاری این نشست ترویج ارزش‌های معنوی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس است.

عبدالملکی تصریح کرد: برگزاری برنامه نشست های نمایشنامه خوانی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی استان کردستان است که با همکاری کتابخانه های عمومی و گروه های تئاتر و نمایش برگزار  شد.

وی با بیان اینکه بهره گیری از هنر برای ترویج فرهنگ مطالعه بسیار اثرگذار است، گفت: کتاب از ارکان مهم در توسعه است و می تواند جامعه را به سمت و سوی سعادت رهنمون سازد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارای ۸۰ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.