به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فریبا رضایی  در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های زیست محیطی  استان در سنندج با اشاره به اینکه رویکرد سازمان محیط زیست تقویت سمن‌ها است، اظهار داشت: هیچ طرح زیست محیطی بدون  فرهنگ سازی در جامعه، موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی  با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان است که صیانت حداکثری آن مستلزم مشارکت مردمی و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است، افزود: ما معتقدیم بنیان گذار بسیاری از مسائلی که امروز در قالب قانون آنرا دنبال می‌کنیم از اقدامات داوطلبانه نیروهای مردمی سرچشمه  می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به  اینکه اگر مساله‌ای از دید ما پنهان بماند انتظار می‌رود اعضای سازمان‌های مردم نهاد آنرا پیگیری کنند و به مدیران انتقال دهند، ادامه داد: این سازمان‌ها  باید به طور مستقل و بدون اینکه خط مشی از محیط زیست بگیرند فعالیت  کنند و در کنار محیط زیست باشند.

رضایی بیان کرد: غنا کشور آفریقایی است که در نگاه اول شاید نسبت به آن نگرش جامعه‌ای محروم و عقب افتاده داشته باشیم در حالیکه این کشور استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را به صفر رسانده است.

وی تصریح کرد: برای نهادینه کردن پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی نیازمند کمک و مشارکت  سمن‌ها هستیم  البته حامی مالی این پویش تا چند ماه آینده مشخص و سپس فعالیت آن در استان کلید خواهد خورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه کردستان با چهار مساله زیست محیطی حائز اهمیت شامل تالاب، آب، خاک و پسماند روبه‌رو است، افزود: در حوزه تالاب اقدام ارزشمندی با ثبت جهانی تالاب زریبار مریوان انجام شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281408
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.