به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ناصر قربانپور ضمن اعلام این‌خبر گفت: ویژه  برنامه ی ساز و سخن که به صورت ماهیانه در حوزه هنری بیجار برگزار می گردد در بیست و پنجمین برنامه خود که با همکاری دانشگاه پیام نور و با حضور شاعران برجسته استان برگزار می گردد به  شعر آیینی اختصاص داده  است.

قربانپور اظهار داشت: حوزه هنری شهرستان بیجار در ‌راستای فعالیت ها و رسالت های محوری خود به صورت منظم در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری برنامه های ویژه می نماید که بر همین اساس در این برنامه که با همکاری دانشگاه پیام نور  برگزار می شود از شاعران خوش قریحه استان دعوت نمود تا سروده های خود را در خصوص این ایام قرائت نمایند و بتوانیم از وجود پربار و گهربارشان بهره مند شویم.

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار تصریح کرد:‌ هنر باید در خدمت مردم باشد و خوشبختانه قریب به اتفاق شاعران با توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی به عنوان مهم‌ترین اصل در خلق آثار خود سروده های بسیار ارزشمندی با موضوعات دینی و در وصف ائمه اطهار (علیهم السلام ) را سروده و آثار ماندگاری را به ثبت رسانده اند.  

وی ضمن تقدیر از استقبال بسیار خوب شاعران از این برنامه، افزود: برگزاری برنامه‌های این چنینی و گردآوردن شاعران در کنار هم اقدامی ارزشمند در راستای تشویق و ترغیب شاعران و همچنین استفاده آنان از تجربیات یکدیگر خواهد بود.

قربانپور خاطرنشان کرد: در این برنامه شاعران علی احسان فریدونی، ابوالقاسم معمار، ابوالقاسم آقا میری، محمد رحیمی رضوان، احد شکرپور، علی اصغر فریدونی، طاهره تختی، محمد وطن خواه، محسن شکریان و سهیل جمشید پور آخرین سرود های  خود را با مضوع آیینی قرائت می نمایند.

سرپرست حوزه هنری بیجار با دعوت از تمامی علاقه مندان تاکید کرد: ورود برای دوستداران فرهنگ و ادب در این محفل شاعرانه آزاد می باشد.

وی ضمن اشاره به دیگر برنامه های حوزه هنری بیجار در ایام محرم اذعان داشت: برگزاری ششمین سوگواره ملی عکس عاشورایی با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار و داوری اساتید محسن راستانی، آرش خاموشی و جمشید فرجوند فردا در اواخر آبان ماه ۹۸ برگزار می گردد و علاقه مندان تا ۵ آبان فرصت دارند آثار خود در بخش های مختلف این سوگواره را به دبیرخانه سوگواره مستقر در روابط عمومی شهرداری بیجار ارسال نمایند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1277353
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.