محمد امین زاده شامگاه پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با محوریت فرهنگ کتابخوانی، با بیان اینکه توسعه فضای مناسب برای مطالعه گامی در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی است اظهار داشت: باید توسعه پایدار در همه حوزه های شکل بگیرد که این امر تنها با افزایش سطح آگاهی و مطالعه امکانپذیر است و باید فضای مناسب برای مطالعه فراهم شود.

وی اضافه کرد: توجه به اینکه مطالعه کتاب و کتابخوانی گامی موثر در راه توسعه همه جانبه است،  فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری مثبت تنها با مطالعه و کتابخوانی ایجاد می‌شود.

امین زاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش فرهنگ مطالعه افزود: ایجاد کوچه کتاب و احداث پارک کتاب از طرح های مهم در راستای افزایش فرهنگ مطالعه که به عنوان طرح برتر استانی در سال گذشته انتخاب شد.

رئیس کتابخانه های عمومی بانه هم گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه ها هستند که بیشترین اعضا کودک و نوجوان هستند.

علی حیدر آقای افزود: برای بازسازی فضای کتابخانه های عمومی بانه امسال یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال هزینه شده و بخش کودک کتابخانه مرکزی نبی اکرم (ص) با مساحت ۲۲ متر مربع راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیرین ۱۰ میلیون ریال برای بخش کودک کتابخانه شهید درویشی آرمرده و بخش دفاع مقدس کتابخانه نبی اکرم(ص) نیز راه اندازی شده است.

شهرستان بانه سه کتابخانه عمومی در بانه و شهرهای کانی سور، آرمرده و بوئین دارد و همچنین در بسیاری از روستاها با همت خیرین در کنار مساجد و اماکن عمومی کتابخانه ایجاد شده است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.