خلیل فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان سیل فروردین امسال یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار این استان در بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد: دولت به منظور جبران بخشی از خسارت بهره برداران و امهال تسهیلات آنان ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای این استان اختصاص داده است.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تاکنون با امهال ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات ۲ هزار و ۲۲۳ نفر از خسارت دیدگانی که بین اول مهر ۱۳۹۷ تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ (سال زراعی گذشته) درخواست داشته اند،  تایید شده و بقیه اعتبارات نیز در سامانه امهال هشت بانک مربوطه در دست تایید است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۰۶ میلیارد ریال از ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض دولت به خسارت دیدگان سیل کردستان در سامانه سجاد نهایی شده و به زودی به حساب بهره برداران خسارت دیده واریز می‌شود.

سیلاب ناشی از بارندگی های فروردین سال جاری در کردستان سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد که ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال آن به زیرساخت ها و یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال آن مربوط به بهره برداران کشاورزی بود.

خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی شامل ۸۴ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال در بخش زراعت، ۲۵۷ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال در بخش باغ، ۱۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در بخش دام، ۴۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در بخش زنبور عسل، ۵۳۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال در بخش واحدهای دامداری و ۱۵۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال در بخش سایر موارد است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.