مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استان از لحاظ برخورداری از نعمت گاز طبیعی دارای شرایط بسیار خوبی بوده و رتبه هفتم را در سطح کشور دارد.

احمد فعله‌گری با بیان اینکه امسال گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی تعریف شده است، افزود: نیمه نخست امسال ۴۲۶ کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و ۵۱ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند.

وی یادآور شد: این استان دارای یک هزار و ۷۰۳ روستای دارای سکنه است که امکان گازرسانی به یک هزار و ۵۰۳ روستای بالای ۲۰ خانوار آن  وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به نصب ۲ هزار و ۲۷۴ مورد علمک در نیمه اول سال جاری اشاره و اضافه کرد: با استفاده از این امکان امسال حدود پنج هزار و ۷۰۰ هزار مشترک جدید زیرپوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند.

فعله‌گری اظهار داشت: تاکنون به ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۲۶۷ واحد صنعتی جز و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه سوخت رسانی CNG گازرسانی صورت گرفته است.

وی گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد یک هزار و ۱۱۴ واحد صنعتی در استان شناسایی شده است و تا پایان امسال تعداد دیگری از این صنایع به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند.

شرکت گاز کردستان حدود ۵۲۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، عمومی و ادارات دارد و  بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان کردستان  از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.