به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خلیل رنجبر اظهار داشت: طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تشکیل ۱۶۹ پرونده حمایتی برای ۲۴۰ دانش آموز با نیازهای ویژه با اختصاص هزینه ای بالغ بر۵۰ میلیون تومان درسال تحصیلی گذشته اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه از اواخر مهرماه جاری سامانه خدماتی حمایتی برای ثبت مدارک پزشکی دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی جاری فعال خواهد شد افزود : تا ۱۵ اسفند ماه متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت دریافت خدمات و کمک هزینه با ارائه مدارک و فاکتورهای معتبر از طریق سامانه جامع بهداشت اقدام نمایند .

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: این خدمات حمایتی در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه حرفه ای و متوسطه پیش حرفه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرا می شود، همچنین این خدمات به دانش آموزان تلفیقی که در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند ارائه می شود.

رنجبر بیان کرد: این طرح شامل خدمات بستری و جراحی، داروهای مستمر، آزمایش های پزشکی، سونوگرافی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی،MRI ، عینک، تبلت، اندام مصنوعی، رادیولوژی، اکو، نوارمغز، پروتز، اورتز، اسپیلنت، صندلی چرخ دار، واکر، عصا، کفش های طبی، سمعک و کاشت حلزون می شود که امسال خدمات جدیدی مانند دندانپزشکی، تعمیر و تعویض پروتز کاشت حلزون به آن اضافه شده است.

وی تاکید کرد: خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، کار درمانی، خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیای دانش آموزان با استفاده از ابزارهای خاص، روشهای آموزش و تجهیزات ویژه در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه ارائه می‌شود و این خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی را در دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم می کند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تجهیزات توانبخشی، ویلچر، واکر، سمعک، عینک، خدمات گفتار درمانی و کار درمانی به صورت رایگان عرضه می‌شود و دانش آموزانی که بیمارهای مادام العمر دارند و باید داروهای خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل داروهای مورد نیاز را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1267219
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.