صابر پرویزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آشنا کردن مردم با نیازهای خود و راه درخواست نیازها و دریافت حق به روش منطقی و معقول از جمله اهداف بهزیستی در این نقاط است.

وی با بیان اینکه مشکلات حاشیه شهرها خاص یک فرد یا دستگاه نیست، افزود: تمام ارگان‌ها و خود مردم این نواحی باید برای حل مشکلات وارد عمل شده و در راستای ساماندهی و رفع مشکلات گام بردارند.

کارشناس معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی کردستان به ایجاد پایگاه‌های خدمات اجتماعی در این نواحی اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی این طرح، توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.

پرویزی به اهداف جزیی ایجاد پایگاه‌های خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: شناسایی مشکلات و مسائل گروه‌های هدف، ارتقای سلامت اجتماعی، کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی و آگاه سازی گروه‌های هدف برای شناخت نیازها، مشکلات و تلاش در جهت رفع آنها، از جمله این اهداف است.

آشنایی گروه‌های هدف با منابع موجود، دسترسی برابر به خدمت اجتماعی، گسترش روحیه خودباوری و خوداتکایی، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی، کاهش تصدی‌گری و ارتقا نقش تسهیلگری دولت و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهدافی است که وی به آن اشاره کرد.

کارشناس معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی کردستان اظهار داشت: گروه‌های هدف این طرح افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی شامل زنان و دختران، زنان سرپرست خانوار، زوج های متقاضی طلاق و افراد فاقد مهارت‌های زندگی هستند.

پرویزی تاکید کرد: کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان بدسرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، بچه‌های طلاق، کودکان دارای والدین معتاد و همه کودکان زیر ۶ سال منطقه مورد نظر از دیگر گروه‌های هدف هستند.

وی به ایجاد دفتار تسهیلگری در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: این دفاتر را به دستگاه‌های خدمات‌رسان و مرتبط پیوند داده‌ایم تا خدمات بهتری به ساکنان این مناطق ارائه شود.

کارشناس معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی کردستان گفت: بنا داریم امور مردم به دست خود مردم انجام شود و در این راستا تیم‌های داوطلبی در محلات تشکیل شده که معمولا از جوانان هستند، ضمن اینکه این افراد را با منابع موجود آشنا و به ارگان های ذیربط پیوند می‌دهیم.

پرویزی با بیان اینکه به پرورش روح جمعی نیاز داریم، یادآور شد: میزان مشارکت اجتماعی و اعتماد به مسئولان در محلات حاشیه شهر بیشتر است که اگر از این فاکتورها استفاده شود می‌توان خدمات خوبی یه آنان ارائه داد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۱ محله حاشیه‌نشین است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.