جعفر شرف خانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۱ هزار و ۷۶ فقره تسهیلات در این استان پرداخت شده اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی به این طرح ها یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بوده که در این راستا برای ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این صندوق در کشور هر ساله در سه شاخص پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات و مسائله حقوقی ارزیابی عملکرد انجام می‌دهد که در همین راستا کردستان در ارزیابی سال ۹۷  موفق به کسب رتبه پنجم در ۲ شاخص اول و کسب رتبه چهارم در شاخص حقوقی شده است.شرف خانی افزود: از این میزان طرح ۳ هزارو ۵۱۵ فقر آن ازدواج و ۲ هزارو ۹۴ فقر مربوط به تسهیلات ضروری بوده است.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید گفت: سهم کردستان سال گذشته ۷۳۰ میلیارد ریال بود که موفق به جذب ۱۴۰ درصدی این اعتبار شده است و ۴۰ درصد مازاد آن از سهم جذب نشده سایر استان ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی سهم ۶۵ درصدی در جذب این اعتبارات داشته یادآورشد: سهم بخش صنعت ۱۰ درصد، بخش گردشگری ۱۰ درصد و بخش خدمات نیز ۱۰ درصد است.

شرف خانی اضافه کرد: این ۷۳۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۶۰۰ طرح پرداخت شده و موجب اشتغالزایی برای ۲ هزارو ۹۰۰ نفر شده است.

وی با اشاره به سه برنامه روستای بدون بیکار، روستا محصول و روستاهای خرد محلی در راستای ایجاد اشتغال در استان اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها در استان کارگروه ویژه تشکیل و قرار است ۶۰۰ صندوق خرد محلی ایجاد و در هر شهرستان سه روستای بدون بیکار شناسایی شود.

مدیر صندوق کارآفرینی کردستان گفت: سهم این صندوق از اعتبارات کشوری ۳.۹ درصد است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.