رئیس دانشگاه کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد،  ۱۱۶ نفر در مقطع دکترا  و حدود ۷۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.
رحمت صادقی با بیان اینکه هم اکنون در دانشگاه کردستان هشت دانشکده وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند که نسبت تعداد دانشجویان در مجموع در مقایسه با سال گذشته ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.
وی درباره رشته‌های تحصیلی این دانشگاه هم یادآور شد: ۵۶ رشته کارشناسی، ۳۰ رشته دکترا و ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است و  امسال برای اولین بار در رشته شهرسازی نیز در مقطع دکترا دانشجو پذیرفته‌ایم.
صادقی تاکید کرد: در رشته کارشناسی ارشد رشته هیدروانفورماتیک، الگوریتم و محاسبات به رشته های تحصیلی دانشگاه اضافه شده است.
وی از آمادگی ۱۹ خوابگاه دانشجویی برای پذیرش دانشجویان خبر داد و گفت: تمام دانشجویان متقاضی در خوابگاه‌ها اسکان داده خواهند شد که ثبت نام خوابگاه امسال به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام گرفته و پذیرش خوابگاه‌های دانشجویی امسال بیشتر از پنج هزار نفر خواهد بود.
صادقی درباره رتبه‌بندی جهانی دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه کردستان امسال در رتبه بندی موسسه آمریکایی تایمز از موسسات جهانی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهان مطرح شد و در حال حاضر در ردیف یک هزار و ۳۹۰ مین دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.
  رئیس دانشگاه کردستان اضافه کرد: از بین ۳۹ دانشگاه برتر کشور، دانشگاه کردستان در این رتبه بندی قرار گرفته و در مجموع و در بین دانشگاه‌های جامعه کشور رتبه هشت و در بین دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده‌ایم.
دانشگاه کردستان ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد.
۹۹۳۷/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.