صابر پرویزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی مربوط به قشر خاص نیست و این روند روبه رشد تمام اقشار جامعه را در برگرفته اما آسیب‌ها در مناطق حاشیه شهر بیشتر متمرکز بوده و این معضل افزایش یافته است.

وی یادآور شد: نظارت اجتماعی باعث می‌شود فرد مقداری خویشتن‌داری کرده و از علنی کردن آسیب‌ها خودداری کند اما در نقاط حاشیه شهر این نظارت کم است و افراد خود را مقید و مورد قضاوت و انتقاد نمی‌بینند.

کارشناس معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان افزود: اغلب افراد مناطق حاشیه شهر غیربومی هستند و ابایی از رفتارهای غیرمتعارف و آسیب‌های اجتماعی ندارند، بنابراین باید انتظار گسترش هر نوع آسیبی را داشت.

پرویزی از فعالیت چهار پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهر سنندج خبر داد و گفت: ۲ پایگاه در ناحیه منفصل شهری نایسر، یک پایگاه در محله فرجه و پایگاهی دیگر در عباس آباد قرار دارد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۰ فعالیت خود را در نابیسر شروع کردیم و جزو سازمان‌هایی هستیم که در این ناحیه ورود پیدا کردیم و مورد اعتماد مردم نیز قرار گرفته‌ایم.

کارشناس معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان گفت: کار پایگاه‌های خدمات اجتماعی، آموزش‌های پیشگیرانه و توانمندسازانه به مردم ساکن در این مناطق است و تمرکز ما بر مادران و کودکان است تا بتوانیم آموزش‌ها را گسترش کنیم.

پرویزی با اشاره به اینکه در طول ۶ سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و اعتماد مردم را جلب کرده‌ایم گفت: مردم حاشیه شهر دچار فقر محیطی، فقر مهارت های ارتباطی و عدم اعتماد به نفس هستند بنابراین به محض ورود ارگان‌های حمایتی، حرف دلشان را می‌گویند و جذب آنان می‌شوند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۱ محله حاشیه‌نشین است.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.